تحویلیان با بیان اینکه نزدیک به یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از مردم استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند گفت: بیمه سلامت طی سال گذشته بیش از ۱۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برای درمان هزینه کرده است.

رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه روز یکشنبه در مراسمی به مناسبت هفته بیمه سلامت در سرسرای اجتماعات اداره کل استان افزود: در این مدت بیش از پنج میلیون و ۱۲۱ هزار بار مردم کرمانشاه برای استفاده از خدمات بیمه سلامت به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی همچنین به خدمات صندوق ویژه حمایت از بیماران خاص و سخت علاج بیمه سلامت در استان نیز اشاره کرد و گفت: در این یک سال بیمه سلامت بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال برای این بیماران در کرمانشاه هزینه پرداخته و همچنین تاکنون نزدیک به ۳۸ هزار بیمار در استان در این خصوص شناسایی یا ستاره دار (تشکیل پرونده) شدند.

تحویلیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به خدمات تمام الکترونیکی و هوشمند بیمه سلامت تصریح کرد: در این خصوص تمام مکاتبات کاغذی اعم از نسخه نویسی، نسخه خوانی، تبادل اسناد پزشکی بستری و سرپایی، پذیرش و تحویل دارویی همه به صورت الکترونیکی است و ایران در این بخش با کشور‌های پیشرفته دنیا رقابت می‌کند.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز «طرح دارو یار» بیمه سلامت، گفت: اجرای طرح پزشک خانواده و یا نظام ارجاع و پوشش تمام هزینه‌های ۲ هزار و ۱۰۰ زوج نابارور در استان کرمانشاه از دیگر عملکرد‌های موفق بیمه سلامت در استان کرمانشاه است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۹ خدمت به خدمات بیمه سلامت امسال مانند شنوا سنجی و فیزتراپی افزوده شده است بیان کرد: ۷۰ درصد تعرفه بخش‌های درمانی خصوصی بیماران معلول زیر پوشش بیمه سلامت را این اداره کل پرداخت می‌کند.

تحویلیان در بخش پایانی صحبت‌های خود از فرمانداران استان به خاطر واگذاری زمین و همراهی برای احداث بخش اداری بیمه سلامت در حوزه خود قدردانی کرد و گفت: از پنج شهرستان فاقد بخش اداری بیمه سلامت استان؛ تاکنون ۲ شهرستان برای احداث اداره سلامت زمین واگذار کرده اند و بزودی بخش اداری شهرستان ثلاث باباجانی نیز احداث خواهد شد.

تحویلیان همچنین از بیمه شدگان خواست برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پوشش بیماران خاص با شماره ۱۶۶۶ بیمه سلامت تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.