رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: محموله ۲ هزار تنی برنج وارداتی که حدود ۲ هفته پیش دستور قضایی برای ترخیص آنها صادر شده بود از بندرشهید رجایی روانه بازار شده است.

مجتبی قهرمانی با اشاره به گزارش‌های رسیده به دستگاه قضایی استان مبنی بر کاهش عرضه برنج در بازار و فروشگاه‌ها که برخی نارضایتی‌ها را نیز به همراه داشته است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع و با هدف کمک به دولت جهت تنظیم بازار، دستگاه قضایی استان هرمزگان بلافاصله تمهیداتی را به منظور حل این مشکل به کار گرفت.

وی تصریح کرد: بر این اساس و با توجه به استمداد تعدادی از تجار و واردکنندگان برنج از دستگاه قضایی برای صدور مجوز ترخیص محموله‌های برنج وارداتی انباشت (دپو) شده در بندر شهید رجایی بندرعباس، در نخستین گام، دستور ویژه قضایی برای ترخیص محموله ۲ هزار تنی برنج وارداتی صادر شد و با هماهنگی صاحبان کالا و با تعامل و همکاری استانداری هرمزگان و ادارات کل بنادر و دریانوردی و گمرک به سرعت این برنج‌ها به مناطق مختلف کشور ارسال شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان ادامه داد: این محموله ۲ هزار تنی برنج وارداتی از طریق فروشگاه‌های زنجیره ای، مغازه‌ها و مراکز فروش محصولات غذایی به دست مصرف کنندگان در سراسر کشور رسیده است.

قهرمانی در ادامه با اشاره مأموریت محوله به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان برای تعیین تکلیف دیگر محموله‌های کالای اساسی انباشت شده در بنادر و گمرکات، یادآور شد: دستگاه قضایی استان تلاش می‌کند از طریق همکاری با اداره کل تعزیرات حکومتی جهت نظارت بر بازار، کنترل قیمت‌ها و برخورد با هرگونه تخلف و احتکار به دولت کمک کند تا در نتیجه این تعامل، مردم و مصرف کنندگان در نقاط مختلف کشور امکان تهیه برنج و دیگر کالا‌های اساسی را به نرخ مصوب داشته باشند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین تأکید کرد: عرضه برنج و دیگر کالا‌های اساسی ترخیص شده از بنادر و گمرکات باید براساس قیمت گذاری مصوب و با نرخ تنظیم بازار صورت پذیرد و در غیر اینصورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان روز هجدهم مهرماه ۱۴۰۳ در جریان بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس و در دیدار با تعدادی از تجار و فعالان اقتصادی با اشاره به ورود دستگاه قضایی به موضوع تعیین تکلیف محموله ۲ هزار تنی برنج وارداتی، دستورات قضایی لازم را برای ترخیص این محموله بزرگ صادر کرده بود.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.