مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: ۶ روستای استان با یک‌هزار و ۴۶۳ خانوار در مهر گذشته به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

 علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: ۶ سایت در روستا‌های اطراف شهرستان‌های صالح آباد، رشتخوار، خواف، باخرز، داورزن و قوچان در مهرماه گذشته نصب شد که با نصب این سایت ها، پنج هزار و ۳۰۹ نفر از ساکنان این روستا‌ها از اینترنت پرسرعت بهره خواهند برد.

او افزود: با اتصال این روستا‌ها به اینترنت پرسرعت، جمع روستا‌های دارای بیش از ۲۰ خانوار دارای اینترنت در خراسان رضوی به ۲۶۰ روستا رسید که ۱۰۱ روستا در سال قبل به این امتیاز دسترسی پیدا کرده بودند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی ادامه داد: اتصال روستا‌های دارای ۲۰ خانوار خراسان رضوی به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات از مهمترین اهداف مجموعه ارتباطی استان بوده و برنامه منظمی به همین منظور در اداره کل ICT استان تهیه و تدوین شده است.

دلگیر بیان کرد: ایجاد سایت‌های جدید و ارتقای سایت‌های موجود در سطح روستا‌های باقی مانده با قدرت ادامه دارد و طبق برنامه ریزی انجام گرفته در هر هفته ساکنان ۲ تا سه روستای دیگر خراسان رضوی مزه شیرین استفاده از فناوری را خواهند چشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.