اداره‌کل گمرکات استان مرکزی: تراز تجاری صادرات نسبت به واردات ۲۶۵ میلیون دلار است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری، یک میلیون و ۳۱۴ هزار تن هزار تن کالا به ارزش ۸۸۹ میلیون دلار به ۸۷ کشور جهان از گمرکات استان مرکزی صادر شده است.

غلامی افزود: همچنین عمده کشور‌های هدف صادراتی استان در سال جاری به ترتیب ارزش صادرات عبارتند از افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق، امارات می‌باشد. 

او در ادامه به رشد ۲۲ درصدی صادرات و ارزش ۳۴ درصد وزن کالا‌های صادراتی در هفت ماهه نخست سال جاری از طریق اداره کل گمرکات استان مرکزی اشاره کرد.

به گفته غلامی عمده کالا‌های صادراتی شامل انواع شیشه و بلورجات، انواع هیدروکربن‌ها و گاز مایع، سوخت جت، محصولات لبنی، سیمان، کاشی و سرامیک است. 

او همچنین با اشاره به واردات کالا گفت: ۲۳۹ هزار تن کالا به ارزش ۶۲۴ میلیون دلار از ۴۷ کشور از طریق گمرکات استان مرکزی وارد شده است.

غلامی ابراز داشت: ۵ کشور عمده مبادی وارداتی میباشد که شامل کشور‌های چین، امارات، ترکیه، هونگ کونگ و آلمان قطر هستند. 

او گفت: بیشترین کالا‌ی وارداتی را نیز بیشتر شامل مواداولیه خط تولید گلیسیرین ورق فولادی، ماشین آلات و تجهیزات خط تولید و همچنین گلیسسرین، اسانس‌های خوراکی بادام زمینی و موز سبز برشمرد. 

غلامی تراز تجاری صادرات نسبت به واردات را ۲۶۵ میلیون دلار دانست و افزود: در حوزه قاچاق کالا و ارز ۱۳ پرونده به ارزش ۴۶۳ میلیارد ریال در گمرک تشکیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.