بیشترین کالای صادر شده از استان مرکزی به خارج از کشور، سوخت جت، انواع عایق‌ رطوبتی و هیدروکربن‌ها هستند.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: در ۶ ماهه امسال حدود یک میلیون و ۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۳۲ میلیون دلار به ۸۲ کشور جهان از گمرکات استان مرکزی صادر شده که از نظر وزن حدود ۱۹ درصد و از نظر ارزش ۳۳ درصد رشد داشته است.

غلامی افزود: ۵ کشور عمده مقاصد صادراتی افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه و امارات است و عمده کالا‌های صادراتی شامل انواع هیدروکربن ها، سوخت جت، گاز مایع، انواع عایق‌های رطوبتی و سایر موارد است.

او گفت: ۱۹۱ هزار تن کالا به ارزش ۵۱۱ میلیون دلار واردات بوده که از ۴۶ کشور جهان به استان واردات داشتیم و نظر وزنی ۲۳ درصد و ارزشی ۹ درصد رشد داشته است.

غلامی افزود: ۵ کشور عمده مبادی وارداتی امارات، چین، ترکیه، ایتالیا و قطر است و عمده کالا‌های وارداتی گلیسیرین، ورق فولادی، اسانس‌های بهداشتی و خوراکی و مواد اولیه خط تولید و سایر موارد است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با بیان اینکه ۲۲۰ هزار تن کالا از مبادی ورودی ترانزیت شده که ۲۰ درصد رشد داشته، گفت: درآمد‌های گمرک در همین مدت بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که رشد ۳۳ درصدی داشته است همچنین ۱۳ پرونده قاچاق در گمرک تشکیل شده که در حوزه‌های قضایی در حال بررسی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.