مدیرعامل اتحادیه مرغداران گفت: پیگیر رفع محدودیت صادرات مرغ هستیم.

علی ابراهیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس آمار در مهرماه ۱۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که نسبت به شهریور ۱۰ میلیون قطعه افزایش جوجه ریزی رخ داده است.

به گفته او، با توجه به روند افزایش جوجه ریزی ها پیش بینی می‌شود که در آبان میزان جوجه ریزی از مهرماه هم فراتر رود.

ابراهیمی تولید ماهانه مرغ را ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: با توجه به نوسانات قیمت گوشت، مصرف مرغ افزایش یافته است چراکه در شرایط کنونی قیمت یک کیلو گوشت برابر با ۸ کیلو مرغ است، از این رو مصرف گوشت مرغ روز به روز افزایش می یابد که به اعتقاد بنده با این شرایط میزان جوجه ریزی ها باید به ۱۵۰ میلیون قطعه برسد.

خودکفایی جوجه یکروزه در آینده ای نزدیک

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه با افزایش میزان جوجه ریزی ها ۸ تا ۱۰ درصد جوجه مورد نیاز از طریق واردات باید تامین شود، گفت: بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته طی چندماه آینده در تامین جوجه یکروزه به خودکفایی می رسیم.

او درباره آخرین وضعیت صادرات مرغ بیان کرد: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست امسال ۲۰ هزارتن مرغ به بازارهای هدف صادر شد که با احتساب تولید ماهانه ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزارتن مرغ گرم، صادرات ماهانه ۲ تا ۳ هزارتن رقمی نیست که بر بازار اثر بگذارد.

صادرات ماهانه ۵ تا ۱۰ هزارتن مرغ راه حلی برای پایداری تولید

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با تاکید بر روند مستمر صادرات مرغ افزود: با توجه به روند افزایش جوجه ریزی ها، امکان صادرات ماهیانه ۵ تا ۱۰ هزارتن مرغ به بازارهای هدف وجود دارد و ضرورت دارد که در راستای پایداری و استمرار تولید، صادرات مستمر داشته باشیم تا کاهش قیمت به کمتر از نرخ تمام شده تولید منجر به ورشکستگی و خروج مرغداران از چرخه تولید نشود. براین اساس سوددهی واحدهای اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرد.

او قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده را ۶۲ تا ۶۶ هزارتومان اعلام کرد و گفت: با احتساب هزینه تمام شده تولید، قیمت تمام شده هرکیلو مرغ زنده بیش از ۶۵ هزارتومان است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت بازار جوجه یکروزه افزود: با همکاری انجمن جوجه یکروزه، هر قطعه جوجه با نرخ ۲۵ هزارتومان در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد که انتظار می رود استمرار این همکاری بر قیمت جوجه یکروزه اثر بگذارد به طوریکه بازار به تعادل برسد.

قیمت های دستوری راهکار تنظیم بازار نیست

ابراهیمی با بیان اینکه پیگیری ها برای رفع محدودیت صادرات مرغ از وزارت جهاد در حال انجام است، گفت: با وجود افزایش روند جوجه ریزی ها پیش بینی می شود که تا پایان سال با رفع محدودیت های صادراتی، میزان صادرات به ۳۰ تا ۵۰ هزارتن برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به اهمیت پایداری و استمرار تولید از مسئولان تقاضا داریم به جای تاکید بر قیمت های دستوری، قیمت های واقعی و تمام شده تولید را ببینند تا واحدهای مرغداری بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار