رزمایش تخصصی بهداری رزمی شهید دکتر چمران با حضور دستگاه‌های مرتبط اجرایی و با محوریت عملیات شیمیایی در سطح شهرستان خنداب برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی در حاشیه رزمایش تخصصی بهداری رزمی شهید دکتر چمران با محوریت عملیات شیمیایی گفت: این رزمایش در منطقه عمومی شهرستان خنداب و در نزدیکی سایت شهدای این شهرستان با رمز «یا فاطمه الزهرا (س)» برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار مرتضی عمومهدی هدف از رزمایش را تمرین تخصصی بهداری رزم برای مقابله با هر نوع تهدید و حادثه اعلام کرد و گفت: تمرین‌های مختلفی در ۱۰ حالت برای امدادرسانی انجام شد.

مدیر رزمایشات ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز گفت: توجه به پیشرفت فناوری و اینکه از نظر تجهیزات و امکانات در چه سطحی هستیم، بسیار مهم است.

امیرناصر بهلولی این را هم گفت که تعامل میان سازمان‌های نیرو‌های مسلح و کشوری بسیار ارزشمند است و ما آن را در این رزمایش دیدیم.

سرهنگ پاسدار سیدهاشم حسینی مدیر بهداری رزم ستاد کل نیرو‌های مسلح هم گفت: در این رزمایش تمرین خودامدادی و دگرامدادی مدنظر است؛ براساس تساعد گاز H۲S تعدادی از افراد دچار مسمومیت شیمیایی شده‌اند و با تمرین خودامدادی و دگرامدادی وضعیت جسمی مصدومان پایش می‌شود.

بهنام نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: در این رزمایش امدادرسانی به سایت آب سنگین خنداب و دفاع زیستی در حوزه پدافندغیرعامل مدنظر است که دستگاه‌های مرتبط و مؤثر در این حادثه از جمله هلال احمر، اورژانس، نیرو‌های واکنش سریع از نیروی انتظامی، ارتش و سپاه آمادگی خود را برای مواجه با مواردی مانند عملیات شیمیایی می‌سنجند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.