مدیر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بازرسی‌هایی که امروز از دو کارخانه صنایع لبنی در استان تهران انجام شد، دو گزارش تخلف تهیه و به سازمان تعزیرات حکومتی ارائه شد.

 مسعود امراللهی مدیرکل بازرسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بازرسی از یک شرکت صنایع لبنی در تهران، ۴.۵ میلیارد ریال گزارش تخلف برای آن تهیه و به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام شد.

به گفته او، این گزارش تخلف بابت گران فروشی، تقلب، عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری و نحوه توزیع کالا است.

 مدیرکل بازرسی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: قیمت گذاری یک لیتر شیر به قیمت ۶۰ هزار تومان صنایع لبنی باعث ایجاد التهاب در بازار می‌شود و صنایع ابتدای باید تعهدات خود برای عرضه محصولات لبنی به قیمت مصوب را انجام دهد.

او ادامه دار: صنایع لبنی بر اساس تعهدی که داده اند باید در میان محصولات خود محصولات تنظیم بازاری را نیز در بازار عرضه کنند به طوری که قیمت یک لیتر شیر بطری کم چرب با میزان چربی ۱.۵ درصد  ۲۸ هزار تومان است.

امرالهی‌ گفت:در بازرسی که از شرکت در دیگر صنایع لبنی در استان تهران انجام شد، برای این واحد لبنی نیز ۲ میلیارد و ۴۶۰میلیون ریال تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی ارائه شد.

او افزود: در این واحد لبنی نیز شیرکم چرب تنظیم بازار به جای عرضه با ۱.۵درصد چربی این محصول را با ۱.۲ درصد چربی تولید می‌کردند که این امر نیز مصداق گران فروشی است.

امرالهی‌گفت: بر اساس اعلام سازمان حمایت ۳ درصد کاهش چربی در هر لیتر شیرمعادل ۹۰۰ تومان است و صنایع یک لیتر شیر کم چرب ۲۸هزار تومانی(تنظیم بازاری) را باید حتما با ۱.۵ درصد چربی به فروش برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار