نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه نسبت به احیای زکات آنچنان که باید تلاش نکردیم گفت: بایستی در هر فصلی شورای زکات با حضور همه اعضا برگزار شود.

آیت الله ربانی با بیان اینکه در شهرستان‌ها نیز فرمانداران با کمک ائمه جمعه جلسات زکات را برگزار و آسیب شناسی‌کنند گفت: در آیه زکات هم بخش شرعی و هم حاکمیتی مورد توجه است و قانون هم در این زمینه به خوبی تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه راهکار‌هایی که در شورا‌های زکات به آن دست پیدا می‌کنیم مانند تبلیغات در زمینه زکات یک ضرورت است افزود: اعتمادسازی از اهمیت زیادی برخوردار است و مسئولین‌کمیته امداد باید به خوبی تبیین کنند که زکات دریافتی در چه محل‌هایی هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه کشاورزانی که زکات می‌دهند بایستی در حوزه دریافت کود و نهاده‌های کشاورزی از حمایت‌های بیشتر برخوردار باشند ادامه داد: اگر منطقه و بخشی زکات را دادند باید معادل آن به آن منطقه در بودجه کمک شود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید نمود: شورای مرکزی زکات نیازمند شنیدن راهکار‌ها و انتقادات استانهاست.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای زکات آذربایجان شرقی هم در این شورا با بیان اینکه جدیت مسئولین استانی و روحانیون نسبت به احیا و ترویج زکات در جامعه ضروری است گفت:قرآن سراسر آیاتی در باره احسان و انفاق آورده است و خداوند رذیله طمع را به واسطه زکات و احسان از انسان دور می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل در جلسه شورای زکات استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت فریضه زکات در کلام وحی اظهار داشت: زکات عامل مهمی برای تزکیه نفس و رسیدن به تقوای الهی است.

وی با تشریح روایاتی در اهمیت زکات گفت: پرداخت زکات به مال انسان افزونی و برکت می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه در قرآن نماز و زکات کنار هم آمده گفت: نماز بدون زکات گرچه صحیح است، اما مقبول نیست.

استاندار آذربایجان شرقی هم با تاکید بر اهمیت عملکرد دستگاه‌های مرتبط در حوزه زکات، گفت: نقش تبلیغات و فرهنگ‌سازی و همچنین پیگیری و پاسخ‌گویی به مطالبات کشاورزان در ترویج فریضه زکات بسیار مهم است و سازمان‌های فرهنگی به‌ویژه صداوسیما نقش محوری در این زمینه دارند.

سرمست با بیان اینکه استان با داشتن منابع و زمینه‌های زکات دارای جایگاه خوبی بوده و رتبه قابل‌قبولی دارد افزود: با ارشاد‌ها وهدایت‌های ائمه جمعه و شورای زکات، کار‌های خوبی در مصارف و کاربرد زکات انجام شده وخواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت دولت از کشاورزان و تسهیل منابع و مصارف این بخش، گفت: پرداخت مطالبات گندم‌کاران در استان به دلیل سردسیر بودن و فصل برداشت به تأخیر می‌افتد و این موضوع در پرداخت زکات در بین کشاورزان ما که عموماً متدین هستند، بی‌تأثیر نیست.

سرمست افزود: بیش از دوسوم مطالبات گندمکاران استان پرداخت نشده ونیازمند پیگیری است.

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) هم به آمار زکوات اشاره کرده و گفت: در ۶ ماهه اول سالجاری ارزش ریالی زکوات واجبی و مستحبی جمع آوری شده در کشور ۲ هزار میلیارد تومان بوده که حدود ۱۶ درصد آن توسط کمیته امداد جمع آوری شده و مابقی از طریق سایر نهاد‌ها انجام گرفته است.
آسوده خاطر نشان کرد: اغلب مبالغ زکوات واجبی مربوط به زکات فطره می‌باشد که در عید فطر هر سال توسط مومنین پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هم با اشاره به اینکه مشارکت مردم در امر زکات موجب رفع نواقص، محرومیت‌ها، رشد امنیت، امنیت غذایی و تعالی بیشتر وضعیت اجتماعی می‌شود افزود: مسئله زکات باید موردتوجه ویژه قرار گرفته و جایگاه آن ارتقا پیدا کند.

شفیعی با عنوان اینکه دغدغه اصلی ائمه جمعه، فرمانداران، جهاد کشاورزی و کمیته امداد پرداخت سریع مطالبات گندم کاران است گفت: بهترین تشویق برای مردم در پرداخت زکات، سرعت در پرداخت مطالبات گندم کاران است.

مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی در جلسه شورای زکات استان آذربایجان شرقی با ارایه گزارشی اظهار داشت: در ۷ ماهه نخست سالجاری حدود ۱۰۵ میلیارد تومان در سطح استان زکات جمع آوری شده است.

ملا مهدی با بیان اینکه ۷۸ درصد زکات جمع آوری شده صرف امور محرومین استان شده، افزود: ۲۲ درصد از این مبلغ نیز برای پروژه‌های عام المنفعه در سطح استان هزینه شده است.

برچسب ها: زکات ، تبلیغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.