مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت محصول به از باغ‌های استان آغاز شده و طبق پیش‌بینی‌ها ۲۴۷ تن محصول برداشت می شود و روانه بازار مصرف خواهد شد.

حکمت جعفری مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سطح باغ‌های محصول به در استان شامل ۲۸ هکتار بارور و حدود یک هکتار نهال غیر بارور است.

وی اضافه کرد: این محصول در استان به صورت تک درخت، باغات کوچک و بین درخت‌های باغات اصلی و به صورت حاشیه کاری در اکثر مناطق استان تولید می‌شود.

جعفری ادامه داد: تولیدکننده عمده این محصول در استان شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از لحاظ متوسط عملکرد، به طور کلی در هر هکتار هشت هزار و ۷۰۰ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود.

جعفری اضافه کرد: با توجه به مسائل اقتصادی و بازده سریع این محصول، به طور متوسط از سال چهارم عمر درخت، باردهی اقتصادی شروع می‌شود و در صورتی که ارقام اصلاح شده با عملکرد بالای تولید کاشته شود و شرایط کاشت، داشت و برداشت و مدیریت باغ خوب باشد، درآمدزایی بالایی خواهد داشت.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: به میوه‌ای خوش طعم و معطر از خانواده سیب است و اگر چه به صورت خام خوردنی است، ولی اغلب پخته آن را به صورت مربا یا در غذا‌های مختلف و به صورت دم نوش مصرف می‌کنند.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۲۰هزار هکتار باغ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.