مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با توجه به شیبی که در پایتخت وجود دارد، طرح‌های دوچرخه در گذشته مورد استقبال ویژه قرار نگرفته است.

پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران  با بیان اینکه درخصوص راهکار‌ها برای کاهش ترافیک باید علاوه بر عرضه امکانات، از ابتکارات شرکت‌های دانش بنیان هم در جهت حل مسئله کمک بگیریم، تاکید کرد: کاهش ترافیک ۴ مرحله دارد؛ باید این ۴ مرحله را کنترل کنیم تا تردد خودرو‌ها را کاهش بدهیم. مرحله اول زیرو ترانسپورت است که با امکاناتی مثل شهر هوشمند و ارائه خدمات به صورت آنلاین، هوشمند و دورکاری باید اصل سفر را کم کنیم.

علیمردانی ادامه داد: مرحله دوم این است که حمل‌ونقل عمومی را گسترش بدهیم و با وسایل جمعی همگانی مردم را جابه‌جا کنیم؛ مثل اتوبوس، مترو و ون. در مرحله سوم باید دوچرخه سواری یا برقی سازی یا به عبارتی حمل و نقل پاک را گسترش بدهیم. مرحله آخر هم ساخت امکانات از جمله معابر جدید، طرح ترافیک و مقابله با خودرو‌های تک سرنشین است که باید پیش بینی کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه سازمان ترافیک از مرحله دوم تا چهارم نقش ویژه‌ای دارد، گفت: اصرار ما به تقویت سیستم دوچرخه برقی در پایتخت است. زیرا باتوجه به شیبی که در پایتخت وجود دارد، طرح‌های دوچرخه در گذشته مورد استقبال ویژه قرار نگرفته است. باید دوچرخه را به نحوی عرضه کنیم که مخاطب را جذب کند؛ بنابراین استراتژی ما رفتن به سمت حمل‌ونقل برقی است. قطعا ما از اعتبارات خود در جهت حمل‌ونقل برقی استفاده کنیم.

وی در خصوص ایمنی بزرگراه‌ها هم گفت: آنچه در نهضت خط کشی اتفاق افتاده مربوط به نقاط حادثه خیز است که با معاونت عمرانی شهرداری تهران در حال دنبال است. مناطق نیز با امکانت سازمان ترافیک نسبت به شناسایی معابر اقدام می‌کنند.

علیمردانی با بیان اینکه برای شناسایی نقاط ضعف و کم ایمن با کمک ۱۳۷ اقدام می‌کنیم، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم از طریق این سامانه گزارش نقاط کم نور را به ما منتقل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار