مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از آغاز مطالعات بستر و حریم ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اردبیل خبر داد.

رضا سلیمی گفت: مطالعات بستر و حریم ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اصلی و عبوری از مراکز جمعیتی استان در قالب ۲ قرارداد با مشاوران ذی‌صلاح از امسال آغاز شده و با تخصیص اعتبارات لازم تا پایان تابستان سال ۱۴۰۴ پایان خواهد یافت.
مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: هدف از این مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها افزایش ضریب ایمنی شهر‌ها و روستاها، حفاظت از مستحدثات و اراضی کشاورزی واقع در محدوده رودخانه‌ها در برابر سیلاب و پیشگیری از ورود خسارت‌های جانی و مالی احتمالی و جلوگیری از تصرف و تجاوز به بستر و حریم قانونی رودخانه‌هاست.
او همچنین لایروبی ۱۴ کیلومتر، پر کردن ۳۰ حلقه چاه دهان گشاد و آزادسازی حدود ۳۰ هکتار از رودخانه‌های استان را از اقدامات امسال دفتر مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اعلام کرد.
سلیمی اظهار کرد: در راستای حفاظت از رودخانه‌ها، طی عقد قرارداد با بسیج سازندگی و ایجاد هفت تیم گشت و بازرسی رودخانه‌ها، گام مهمی در جهت رفع تصرف‌ها و جلوگیری از برداشت شن و ماسه غیرمجاز در استان اردبیل برداشته شده است.
او بیان کرد: تمامی افراد حقیقی و حقوقی و دستگاه‌های دولتی، برابر قانون موظف هستند قبل از هرگونه ساخت و ساز در مجاورت رودخانه‌ها و مجاری آبی، مجوز‌های لازم را از شرکت آب منطقه‌ای اردبیل دریافت کنند.
مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از شناسایی ۱۴۹ نقطه سیل‌خیز در این استان خبر داد و گفت: این نقاط حادثه‌خیز سیلاب برای بازسازی و نوسازی به بنیاد مسکن معرفی شده است.
سلیمی افزود: شهرستان‌های گرمی و مشگین‌شهر بیشتر از شهرستان‌های دیگر در معرض سیلاب بوده و پل قره‌سو در شهرستان نمین و آغلاغان در شهرستان نیر هم جزو نقاط حساس و حادثه‌خیز استان هستند که برای رفع این نقاط حادثه‌خیز پیگیر تخصیص اعتبار هستیم.
مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با تاکید بر لزوم لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های استان و تامین اعتبارات مورد نیاز این امر گفت: برای مطالعات تعیین حریم سیلاب‌ها اعتبار لازم پیش‌بینی شده و مصمم هستیم تمامی مراحل مطالعات حریم سیلاب‌ها در موعد مقرر تکمیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.