مجری طرح گندم گفت: بنیاد ملی گندمکاران کماکان پیگیر تخصیص جایزه تحویل گندم است، اما در شورای قیمت گذاری باید تعیین تکلیف شود.

سهراب سهرابی مجری طرح گندم  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس آخرین آمار ۱۱ میلیون و ۹۹۳ هزارتن گندم با ارزش ۱۹۵ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۶۵۰ هزارتن معادل ۱۶ درصد رشد داشته است.

او از پرداخت  ۹۲ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: مابقی مطالبات کشاورزان در حال پیگیری است و  در اولین فرصت پرداخت می‌شود.

سهرابی مجموع سطح زیرکشت گندم آبی و دیم را  یک میلیون و ۵۰۰ هزارهکتار اعلام کرد و افزود: برای سال زراعی جدید ۵۰۰ هزارتن بذر آبی و گندم تهیه و تدارک شده، تامین کود‌های شیمیایی، مکانیزاسیون و ادوات خاک ورزی و کاشت انجام شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: طرح جهش تولید دیمزار‌ها در سطح ۶ میلیون هکتار به استان‌ها ابلاغ شده که سهم گندم از این میزان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار است.

به گفته او، امسال بدلیل شرایط مساعد خرید تضمینی و تولید، گندم مورد نیاز نان کشور و صنف و صنعت تامین و تدارک شده است به طوریکه نیازی به واردات نداریم.

مجری طرح گندم با بیان اینکه مجموع سطح کشت گندم آبی و دیم ۶ میلیون هکتار خواهد بود، افزود: با توجه به پرداخت مطالبات گندمکاران و وقوع بارش‌ها در استان‌های شمال غرب، شمال شرق و شمال و بخشی از جنوب کشت و کار سرعت گرفته و هفته آینده در مناطق معتدل سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه عملیات خرید تضمینی تا پایان آبان طبق روال همه ساله ادامه دارد، افزود: اکنون  سرعت خرید تضمینی کم شده  و اکنون کشاورزانی که در انبار‌های مناطق سرد گندم نگه داشتند در حال تحویل هستند.

سهرابی با بیان اینکه جایزه گندم هنوز تخصیص داده نشده است، گفت: بنیاد ملی گندمکاران کماکان پیگیر جایزه تحویل گندم است، اما در شورای قیمت گذاری باید تعیین تکلیف شود. برای سال زراعی جدید نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو گندم نان و ۲۱ هزارتومان گندم دوروم تعیین و ابلاغ شده است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار