مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: ۱۳۰ میلیارد تومان برای بازسازی و بهسازی‌های سازه‌های شهر‌ها در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

محمدعلی ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه استان با پنج مخاطره روبروست، گفت: یکی از این مخاطره‌ها سیل است که در سال‌های گذشته شاهد بارش نقطه‌ای و رگباری بودیم و خسارت‌های عمده‌ای به استان وارد کرد.

وی افزود: مهمترین موضوع در بخش کنترل سیلاب، ایمن سازی شهر‌ها و روستا‌ها در مقابل این مخاطره طبیعی است. شهر‌ها و روستا‌ها باید اصول دفع آب‌های سطحی و کنترل سیلاب را به خوبی طی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بر لزوم رعایت اصول در ساخت و ساز‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: رعایت این اصول در واگذاری و تعیین محل ساخت و ساز‌ها می‌تواند در کاهش خسارت ناشی از سیلاب بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: ۱۳۰ میلیارد تومان از ماده ۱۷ در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته و قریب به ۳۰ میلیارد تومان هم از محل یک درصد معادن در زمینه بازسازی و بهسازی سازه‌های شهر‌ها جهت مقابله با سیلاب در نظر گرفته شده است.

ملک زاده بهسازی واحد‌های فرسوده را ضروری خواند و تصریح کرد: دولت بدین منظور اعتبارات و تسهیلاتی را در اختیار مردم قرار می‌دهد تا برای بازسازی مورد استفاده قرار گیرد.

وی درباره سیل بند‌های شهر یزد هم گفت: سیل بند‌هایی در دهه ۶۰ و ۷۰ در یزد احداث شده بود، اما برای حفاظت و ایمنی شهر یزد از سال ۱۴۰۰ اقدام به تقویت و بهسازی سیل بند‌ها شد و این سازه‌ها حتی در چند نقطه ورودی شهر که فاقد سازه ایمنی بود، احداث شد.

مدیرکل مدیریت بحران خاطرنشان ساخت: قریب به سه هزار کیلومتر رودخانه و مسیر آب در منطقه استان یزد داریم که بخش عمده آن در روستا‌ها و آبادی‌ها است و متولی آن هم آب منطقه‌ای به شمار می‌آید که اعتبارات آن در این زمینه پایین است.

وی از پیگیری برای تقویت این اعتبارات خبر داد و افزود: قریب به ۲۲۰ سازه آبی و خاکی در استان نیاز به اعتبار برای بهسازی و تخلیه رسوبات ناشی از سیلاب و بارندگی دارند که بخش کوچکی از اعتبارات تامین شده و بخش عمده آن نیاز به اعتبار ویژه‌ای دارد.

ملک زاده همچنین از برگزاری دوره آموزشی مقابله با مخاطرات سیل برای فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار