رئیس مرکز بازرسی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: میزان درآمدهای مالیاتی ناشی از شناسایی فرارهای مالیاتی به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.

شاهین مستوفی رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کل کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر با استفاده از داده‌های موجود و به‌کارگیری هوش مصنوعی اقدام به شناسایی فرارهای مالیاتی در کشور کرده‌ایم گفت: مواد ۱۶۹و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در راستای مبارزه با فرار مالیاتی به سازمان امور مالیاتی این اجازه را داده است تا حساب‌ها و اطلاعات مالی مودیان را مورد بررسی قرار دهد تا با شفاف‌سازی جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی در تلاش است که راهکارهای فرارهای مالیاتی را برای افراد گران کند گفت: بخش عمده‌ای از تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور کاهش میزان فرار مالیاتی و افزایش هزینه فرار مالیاتی برای  دانه درشت ها بوده است.

مستوفی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون رشد ۱۸۸ درصدی در شناسایی فرارهای مالیاتی داشته ایم، گفت: با توجه به اطلاعات کسب شده از طریق سامانه گزارشات عملکردی سازمان امور مالیاتی، میزان جرایم وصول شده در بخش عدم تسلیم اظهارنامه، کتمان درآمد، کتمان فعالیت، هزینه غیرواقعی به انضمام اصل مالیات متناظر مربوطه، حدود ۱۲۳ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال بوده است.

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور  اظهار کرد: در هفت ماهه ابتدایی سال گذشته از محل  عدم تسلیم اظهارنامه،  کتمان درآمد های مالیاتی  و فرارهای مالیاتی حدود ۴۲ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال وصول شده بود که امسال این میزان رشد ۱۸۸ درصدی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار