رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نظام مالیاتی مبتی بر داده و اطلاعات عمل می‌کند و در حال حاضر با همین اقدامات هزینه فرار‌های مالیاتی افزایش یافته است.

 سید محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در نشست مشترک فعالان اقتصادی گفت: در حال حاضر با مجموعه اقداماتی که انجام داده‌ایم میزان معرفی مودیان مالیاتی افزایش یافته است به طوری که مودیان خود  با میل و رضایت  اقدام به ارائه صورت حساب های مالی می‌کنند.

وی ادامه داد: نظام مالیاتی مبتی بر داده و اطلاعات عمل میکند و در حال حاضر با همین اقدامات هزینه فرارهای مالیاتی افزایش یافته است.

سبحانیان بیان کرد: یک بخشی از اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور پیشینی است که از طریق هوش مصنوعی و الگوریتم‌های مالی اقدام به  طراحی برای پرداخت مالیات مودیان مالیاتی می‌کنیم و بخش دیگر همکاری ما با پلیس امنیت است که برای جلوگیری از فرار مالیاتی با کسانی که مالیات پرداخت نمی‌کنند و در عمران و آبادانی کشور نقشی ندارند برخورد می شود.

 رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: یکی از گام های ما آن است که کارکرد نظام مالیاتی کشور را تبدیل به ادبیات  کنیم و با همه دستگاه ها از جمله بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت جهاد و بخش‌های مختلف صحبت کرده‌ایم که خدمات و ارائه امتیازها متناسب با میزان مالیات پرداختی باشد و اگر بتوانیم اولویت دستگاه‌ها را میزان مالیات‌های پرداختی عنوان کنیم ما شاهد افزایش بیشتر تمکین مالیاتی، کاهش هزینه‌های وصول و برقراری عدالت مالیاتی خواهیم بود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه راهبرد اصلی ما استفاده از تحولات تکنولوژی است گفت: در  همه کشورها برای شناسایی فرارهای مالیاتی از ابزارهای پلیس استفاده و برخورد قانونی می‌شود و در ایران هم اگر در هر دو زمینه اقدامات پیشینی و پسینی شود ما می‌توانیم زمینه تامین مالی پایدار و عدالت در حوزه مالیات ستانی را برقرار کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار