لطفی گفت: با پایان یافتن رقابت لیگ‌های برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی، برترین‌های این مسابقه جذب شرکت‌های دانش‌بنیان خواهند شد.

علی لطفی، مدیر مسابقات المپیک برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی المپیک فناوری ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران گفت: این رقابت، یک مرحله انتخابی داشت که در مهر ماه سال جاری برگزار شد. در بخش رقابت‌های برنامه‌نویسی در مجموع ۳۳۰۰ نفر و در رقابت‌های هوش مصنوعی ۱۳۰۰ نفر از سراسر کشور حضور داشتند.

او ادامه داد: رقابت‌های هوش مصنوعی در سه زمینه پردازش داده، پردازش تصویر و پردازش متن برگزار شد. رقابت‌های برنامه‌نویسی نیز در ۴ شاخه پایتون-جنگو، فرانت-اند, PHP-Laravel و الگوریتم بوده است.

مدیر مسابقات برنامه‌نویسی رقابت الگوریتم را آخرین رقابت این لیگ دانست و یادآور شد: در این لیگ حدود ۱۵۰۰ نفر در مرحله انتخابی ثبت نام کردند و از این تعداد ۱۶۰ نفر در قالب ۸۰ تیم به مرحله نهایی راه یافتند. کلیه رقابت‌های برنامه‌نویسی در قالب تیم‌های دو نفره است.

لطفی با اشاره به امتیازدهی تیم‌ها در این لیگ توضیح داد: امتیازدهی به صورت برخط و آنلاین است و تیم‌ها کدنویسی‌های خود را ارسال می‌کنند و برای هر سوال، تست‌هایی در نظر گرفته شده و هر سوال ۱۰۰ امتیاز دارد و امتیاز تیم‌ها در جدول امتیازات به صورت برخط نمایش داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امتیازدهی در لیگ برنامه‌نویسی به صورت خودکار است، ادامه داد: در رقابت‌های هوش مصنوعی علاوه بر امتیازدهی، از سه تیم برتر دعوت شد تا نتیجه کار خود را در حضور داورانی از صنعت و دانشگاه ارائه دهند تا داوران بتوانند خلاقیت آنها را در حل مسائل هوش مصنوعی مورد ارزیابی قرار دهند.

لطفی با بیان اینکه داوران هوش مصنوعی ترتیب بندی تیم‌های اول تا سوم لیگ هوش مصنوعی را بر اساس امتیازات و ارائه حضور دانستند، گفت: سه تیم برتر در هر کدام از این شاخه‌ها در اختتامیه‌ای که امروز برگزار می‌شود، معرفی و تقدیر می‌شوند و استعداد‌های برتر شناسایی شده به شرکت‌های حامی مسابقه و شرکت‌های مستقر در منطقه نوآوری بین‌المللی ایران معرفی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار