معاون ارتباطات شرکت فرودگاه‌ها گفت: اولین رادار کاملا ایرانی در حوزه شناسایی در شرکت فرودگاه‌ها تا ابتدای سال به بهره‌برداری می‌رسد.

اسماعیل نیا سرپرست اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی در برنامه شبکه خبر با بیان اینکه  حمل و نقل هوایی سه راس اصلی دارد که عبارت است از سازمان هواپیمایی کشوری، وشرکت‌های هواپیمایی و  شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی  است گفت: این بخش دو وظیفه دارد که یکی از آنها ایجاد و راهبری فرودگاه‌ها در سراسر کشور و ارائه  خدمات ناوبری هوایی  به پرواز‌های داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: فعالیت همکاران من در الکترونیک هوایی ایجاد زیرساخت‌ها است و  مسافران هوایی وقتی به فرودگاه‌ها مراجعه می‌کنند اولین قدمی که وارد فرودگاه می‌شوند می‌بینند گیت‌های بازرسی است.

او بیان کرد: بعد از صدور کارت پرواز هماهنگی‌هایی باید بین فرودگاه مبدا و مقصد شکل گیرد و بخشی از آن به صورت اتوماتیک و بخشی به صورت دستی انجام می‌شود.

 وی اظهار کرد: زیرساخت‌ها و تجهیزاتی وجود دارد که هواپیما پرواز خود را شروع می‌کند و در طول مسیر‌های ایجاد با استفاده از تجهیزات ناوبری صورت می‌گیرد و در فرودگاه وقتی خلبان در شرایط دید کم میخواهد بنشیند و خلبان دید مناسبی ندارد تجهیزاتی کمک می‌کند که خلبان بتواند فرود ایمنی را داشته باشد در کنار اینها هم تجهیزاتی وجود دارد که برای شبکه راداری است و پرواز را در مسیر‌ها هدایت می‌کنند که تصادف و خطایی صورت نگیرد و پرواز ایمنی برقرار شود.

او  با اشاره به اینکه یکی از بخش‌هایی که آسیب دید بخشی است که تعیین تجهیزات و نگهداری و نصب آنها را بر عهده دارد  گفت: در این سال‌ها بخشی از تجهیزات را توانستیم تهیه کنیم و بخشی را از سال‌های قبل با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داخلی و دانشگاه‌ها شروع کرده‌ایم  که بخشی از تجهیزات داخل کشور تولید شود.

اسماعیل نیا افزود: اکنون همکاران من با همکاری با یکی از دانشگاه‌های خوب کشور سیستم راداری را که قریب بر چهار سال است به طور مشترک طراحی شده و آماده نصب است  و به زودی در  یکی از فرودگاه‌ها  نصب می‌شود.

او بیان کرد: اولین رادار کاملا ساخت ایران در حال نصب است و امیدواریم که اوایل دهه فجر بتوانیم افتتاح کنیم.

وی یادآور شد: بخشی از  تجهیزات داخلی سازی شده و در بخشی هم امکان پذیر نبوده و در حال رایزنی هستیم که  بتوانیم  آنها را هم  نو سازی کنیم.

او گفت: متخصصین الکترونیک هواپیمایی یک کار بین المللی دارند. خدمات هواپیمایی یک کار یکپارچه و جهانی است و همه خدمات باید استاندارد و یک شرایط را داشته باشند و برای اینکه این یکپارچگی حفظ شود معمولا ایرلاین‌ها و الکترونیک هوایی دارای اتحادیه‌ها و انجمن‌های مشخص بین المللی هستند برای همین ما در ارائه خدمات خیلی فاصله‌ای با سایر کشور‌ها نداریم.

او بیان کرد: ما استاندارد‌ها را رعایت می‌کنیم و تجهیزات خوبی داریم و مشکلی نداریم، اما نیاز به نوسازی اینها وجود دارد و انشالله شرایط نوسازی فراهم شود بتوانیم خدمات بهتری را ارائه دهیم.

برچسب ها: رادار ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرتا
۱۵:۴۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۳
رادار هم مثل موشک‌های دور برد نباشه در شیراز لرستان به تیر برق گیر کرد هواپیماهای مسافربری به کوه تفتان هدایت کنه
Finland
رفیق. هوانوردی
۲۳:۲۷ ۲۳ آبان ۱۴۰۳
بزودی شاهد ناترازی در تجهیزات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها خواهیم بود. سیستم های قدیمی و بروز نشده. کمبودهای. دستگاه. ضعف مدیریت. حرص. پست و مقام و بی اعتنایی به همه چیز تخصصی
خدا رحم کند. ناترازی. در مرکز کنترل ترافیک پرواز......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۳
خدا رحم کنه،،عجب تصادف زنجیره ای هواپیماها اون بالا اتفاق بیفته
آخرین اخبار