بدخشان: 80 درصد بازیکنان این اردو در ترکیب اصلی تیم باقی خواهند ماند

سرپرست تیم ملی نونهالان پس از پایان آخرین اردوی استعدادیابی نونهالان به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، نورالدین بدخشان سرپرست تیم ملی نونهالان درخصوص آخرین اردوی استعدادیابی برگزار شده گفت: تمامی بازیکنان از سطح بسیار خوبی برخوردار هستند و احتمالاً حدود 80 درصد آنها در ترکیب اصلی تیم باقی خواهند ماند.

وی افزود: طی برگزاری این اردو تمرینات دروازه بان ها زیرنظر گل محمدی به صورت تخصصی پیگیری شد. در آینده مربیان تیم برای شناسایی دیگر بازیکنان مستعد از دیگر نقاط کشور به مسابقات مرحله نهایی لیگ نونهالان که با حضور 8 تیم برگزار می شود، خواهند رفت. سعی ما بر این است که در اردوی بعد از 25 بازیکن اصلی در ترکیب تیم استفاده کنیم، اما اگر در آینده باز هم با بازیکنان نخبه دیگری آشنا شویم تا قبل از ارسال لیست بازیکنان اصلی به کنفدراسیون فوتبال آسیا از آنها استفاده خواهیم کرد.

سرپرست تیم زیر 14 سال درباره برنامه های آماده سازی تیم توضیح داد: حدوداً 7 اردوی دیگر برای آماده سازی بازیکنان جهت حضور در فستیوال نونهالان آسیا در دستور کارمان است.

بدخشان در مورد همکاری باشگاه ها به نکاتی اشاره کرد: باشگاه ها تاکنون همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و حتی تا روز مسابقات هم بازیکنانشان را در اختیار ما می گذاشتند. تنها مسئله ای که می تواند به روند آماده سازی بازیکنان کمک کند، این است که باشگاه ها بتوانند از لحاظ سیستمی با مربیان تیم ملی هماهنگ باشند. بدین ترتیب مشکلات ما از لحاظ فنی رفع خواهد شد.

وی افزود: مطمئناً با برنامه های پیش بینی شده، تیم برای حضور در فستیوال زیر 14 سال آسیا آماده خواهد شد. این فستیوال به میزبانی تاجیکستان و با حضور تیم های افغانستان، بنگلادش، بوتان، هندوستان، قرقیزستان، مالدیو، نپال، پاکستان، سریلانکا، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایران در اردیبهشت 94 برگزار می شود. شرایط برگزاری آن بدین صورت است که مسابقات در زمان های 30 دقیقه ای برگزار می شود و تمامی 18 بازیکن هر تیم می بایست در این دونیمه حضور داشته باشند.

در کل هدف از برگزاری این بازی ها افزایش تکنیک و تاکتیک های خوب بدون انتخاب هیچ تیمی به عنوان قهرمان است. از لحاظ فنی برگزاری این مسابقات را با چنین شرایطی برای بازیکنان این رده سنی بسیار مناسب می دانم. زیرا اگر عنوان قهرمانی وجود داشت، مطمئناً بدون اینکه انگیزه و نشاطی برای نونهالان ایجاد شود تأثیرات منفی از لحاظ روحی و روانی در آنان ایجاد می کرد.

سرپرست تیم ملی نونهالان در پایان گفت: تاکنون تمامی اردوها طبق برنامه ریزی ها برگزار شده و امکانات سخت افزاری و البسه به خوبی فراهم بوده است. در کل می توانم بگویم فدراسیون تمام سعی خود را برای ایجاد شرایط مطلوب داشته است. تنها مسئله ای که می تواند به بازیکنان این رده سنی کمک کند، افزودن تعداد مسابقات و تیم ها است. با این شرایط شناسایی بازیکنان مستعد سخت تر است و در حقیقت استعدادها تلف می شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرپرست ، تیم ، ملی ، فوتبال ، پایه ، بدخشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار