هفته فرهنگي ژاپن شب گذشته با نمايش آثار هنرمندان ژاپن در خانه هنرمندان ايران گشايش يافت.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران، اين هفته فرهنگي با حضور كين ئچي كومانو سفير ژاپن، مجيد سرسنگي مدير عامل خانه هنرمندان ايران، شيگه نو بو موريمي يا ما نائب رئيس كانون هنري گون ئن، نا كا ئو ايچي مدير اطلاع رساني هفته فرهنگي ژاپن در تالار شهناز خانه هنرمندان ايران برگزار شد.

 

بنابراين گزارش سفير ژاپن در اين مراسم با تاكيد بر ضرورت ايجاد تبادلات فرهنگي بين ايران و ژاپن گفت: خوشحالم كه بار ديگر توانستيم نمايشگاهي به منظور معرفي بهتر فرهنگ ژاپن در ايران و در خانه هنرمندان ايران برگزار كنيم.

 

وي اظهار داشت: در طول مدت برگزاري هفته فرهنگي ژاپن در خانه هنرمندان ايران تلاش خواهيم كرد تا بخش هاي مختلف و زواياي گسترده فرهنگ و هنر كشورمان را به ايرانيان بهتر معرفي كنيم.

 

سفير ژاپن در ادامه اظهار داشت: هنرمندان ژاپني مقيم ايران در اين هفته فرهنگي بخش هايي از هنر ژاپن و نيز ورزش هاي رزمي كشورمان را در قالب مراسمي معرفي خواهند كرد و در ادامه اين برنامه ها مراسم چايخوري ژاپن را نيز برگزار خواهيم كرد.

 

 

وي گفت: از جمله برنامه هاي هفته فرهنگي ژاپن در خانه هنرمندان ايران نمايشگاهي از عكس هايي از زلزله ژاپن با عنوان بزرگترين زلزله شرق ژاپن به نمايش گذاشته مي شود.

 

وي خاطرنشان كرد: در اين نمايشگاه سه دسته عكس هاي زلزله و كمك رساني به مردم زلزله زده و باز ازي شهر ژاپن پس از زلزله به نمايش گذاشته مي شود.

* فرهنگ و هنر بهترين وسيله براي تعاملات دو كشور

 

سفير ژاپن در ايران گفت:فرهنگ و هنر بهترين وسيله براي پيوستن مردم و اقوام مختلف از نسل هاي متفاوت با يكديگر است و از اين رو در تلاش كرده ايم تا اين ههفته فرهنگي را بستري براي تعاملات بيشتر دو كشور ايران و ژاپن قرار دهيم.

 

در ادامه اين مراسم مجيد سرسنگي مدير عامل خانه هنرمندان ايران گفت: از مدتي بيش در خانه هنرمندان ايران بستري را به منظور ايجاد همكاري بيشتر با ساير حوزه هاي فرهنگي در ديگر نقاط دنيا فراهم شد.

 

وي گفت: تلاش مي كنيم در خانه هنرمندان ايران روابط هنري ايران با ساير كشور ها را تقويت كنيم.
سرسنگي گفت: ژاپن و فرهنگ اين كشور اهميت ويژه اي دارد و مشتركات زيادي از گذشته هاي دور بين ايران و ژاپن وجود داشته است با توجه به وجود اين مشتركات در سال آينده نيز نمايشي از كشور ژاپن را در تما شا خانه ايرانشهر خواهيم داشت.

براساس اين گزارش نمايشگاهي از نقاشي هاي كودكان ژاپن و نيز مراسم چايخوري ژاپن و همچنين شمشير بازي و حركات موزن سنتي ژاپن در طول هفته فرهنگي ژاپن در خانه هنرمندان ايران برگزار مي شود.

گفتني است، هفته فرهنگي ژاپن در خانه هنرمندان ايران تا نهم دي ماه ادامه دارد./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار