دادستان عمومی و انقلاب استان یزد از بهبود شاخص امنیت استان یزد خبر داد.

به گزار ش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛جمال قضاوتی در نشست مشترک مسئولان قضایی استان یزد با فرماندهان انتظامی این استان اظهار داشت: میزان وقوع جرم در استان یزد در 9 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود کاهش میزان جرائم، میزان کشفیات مواد مخدر در استان یزد از افزایش 31 درصدی برخوردار بوده است.

قضاوتی با اشاره به اینکه اقدامات گسترده فرهنگی در جامعه وقوع جرائم را به نحو چشمگیری کاهش می‌دهد، بیان کرد: در سال‌جاری برای ضابطان آموزش‌های متنوعی در نظر گرفته شده که به طور قطع سبب کارآمدی بهتر آنها خواهد شد.

وی یادآور شد: در مجموع با اقدامات امنیتی انجام شده، به نظر می‌رسد شاخص‌های امنیت در استان یزد بهبود یافته است.

رئیس کل دادگستری استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دو عامل مهم در ایجاد امنیت در کشور هستند و اگر تعامل بین این نیروها وجود نداشته باشد، به طور قطع کشور با مشکل مواجه می‌شود. غلامحسین حیدری افزود: در حال حاضر تفاهم و تعامل خوبی بین دستگاه قضایی استان و نیروی انتظامی وجود دارد و در سایه این تعامل مشکلات موجود حل شده است.

وی بر رعایت اخلاق حسنه در برخورد با مردم تاکید کرد و یادآور شد: برخورد مناسب با مردم سبب اعتماد آنها به نیروی انتظامی می‌شود.

حیدری تصریح کرد: وجود امنیت منجر به ایجاد جامعه‌ای سالم و عاری از جرم و جنایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که نیروی انتظامی و لباس آن مقدس است و نباید مخدوش شود.

حیدری تصریح کرد: شناساندن شأن و حرمت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به مردم باعث می‌شود برخورد مردم با این دو نیرو بر مبنای قانون باشد و میزان جرائم نیز در جامعه کمتر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر آگاهی و آشنایی نیروی انتظامی با قوانین و علم روز برای برخورد مناسب با مجرمان تاکید کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد نیز در این نشست بر لزوم تعامل همه‌جانبه بین نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی استان یزد تاکید کرد.

منوچهر امان‌اللهی اظهار داشت: رعایت شأن مردم شریف استان یزد بر همه به ویژه نیروهای انتظامی واجب است و از زمان انتصاب در سمت فرماندهی انتظامی استان یزد همواره بر آن تاکید داشته‌ام.

وی افزود: شرایط یزد شرایطی ویژه به لحاظ موقعیت جغرافیایی، بافت جمعیتی، مهاجرت‌پذیری و ... است و برخورداری از چنین شرایط ویژه، ضرورت تعامل بیشتر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان را بیش از پیش آشکار می‌کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.