قطعه اركسترال ایران 1404 به شهید مصطفی احمدی روشن دانشمند هسته ای كشورمان تقدیم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مهدی وجدانی آهنگساز ورهبر اركستر قطعه اركسترال ایران 1404 با اعلام این خبر افزود: با توجه به برگزاری جشنواره هنری ایران 1404 تلاش كردیم به سهم خود از مقام والای شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ایران قدردانی كنیم از این رو اجرای قطعه اركسترال ایران 1404 در سه شب اجرا به شهید مصطفی احمدی روشن از دانشمندان هسته ای كشورمان كه در راه پیشرفت و استقلال ایرانی اسلامی مظلومانه به شهادت رسید تقدیم خواهد شد.

وی در ادامه به جزییات اجرای برنامه پرداخت و گفت: در این برنامه 6 آیتم با عناوین « از قبل تا پیروزی انقلاب »،« دفاع مقدس»،«شهید »،« رحلت امام خمینی(ره)» ،«سازندگی » و« ایران 1404» با هدف ایجاد امید و آگاهی و با غزلی از حضرت امام خمینی (ره) و اشعار سپیده خیرخواه و هانیه فراهانی با حضور یك اركستر بزرگ متشكل از سازهای كلاسیك ، سنتی ، كوبه ای به رهبری علیرضا خسروی و همراهی گروه كر به رهبری حسین ضروری درقالب برگزاری جشنواره هنری ایران 1404 اجرا می شود .

وجدانی ادامه داد: در هنگام اجرای این برنامه موسیقایی نیز متنی با طرح داریوش نصیری و نگارش هانیه فراهانی نوشته شده كه درطول اجرا با اجرای دو راوی مرد و زن با روایت سید بهرام سروری نژاد و آتوسا راستی با پخش تصاویر همزمان به كارگردانی مهرداد حق شناس برای مخاطبان اجرا می شود . ضمن اینكه طراحی صحنه محل اجرای برنامه به شكلی است كه چند قطعه ماسك مرتبط با قطعات با هنرمندی سمیه فراهانی و عاطفه جعفری برای مخاطبان نمایش داده می شود.

آهنگساز و رهبر اركستر قطعه ایران 1404 خاطر نشان كرد: اجرای این برنامه موسیقایی نگاهی كلی به مجموعه اتفاقات كشور است كه از قبل انقلاب تا دوران بعد از انقلاب را تشكیل می دهد ضمن اینكه در قطعه اخر هم تلاش شده با نگاهی براهداف سند چشم انداز 20 ساله نظام قطعه ای با نام ایران 1404 آماده شود كه نسبت به قطعه های دیگر حماسی تر و به لحاظ موضوعی با نگاهی به فردا آماده شده است .

آهنگساز و رهبر اركستر بزرگ نوای صلح افزود: تلفیق سازهای ایرانی و سازهای كلاسیك با تكیه بر ایرانی كردن اثر از جمله ویژگی هایی است كه تلاش كردیم دراجرای این برنامه به آن دست پیدا كنیم و امیدواریم این رنگ و بوی ایرانی رضایت مخاطبان را فراهم كند.

قطعه اركسترال ایران 1404 هشتم و نهم بهمن ماه ساعت 20 در چارچوب جشنواره هنری ایران 1404 برای علاقه مندان موسیقی اجرا می شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار