متاسفانه آثار مرتبط به کودک امروز به دور از پرورش و تخيل ذهن آنان بوده و به نوعي با پويايي بچه ها در تضاد است.

حسن محب اهري، بازيگر پيشکسوت سينما، تلويزيون و تئاتر درخصوص ساخته نشدن آثار مورد توجه کودک در گفتگو با

خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران

گفت: من هميشه اعلام کردم که آماده کار براي بچه ها مثل گذشته هستم ولي شرايط کنوني ساخت برنامه هاي تلويزيون، نسبت به گذشته بسيار متفاوت شده است.

وي اظهار داشت: در گذشته، شرايط ساخت برنامه هاي کودک کار دشواري بود ولي با همه اين تفاسير، برنامه هايي چون آقا اجازه، محله بهداشت، ساخته شد و در عين سرگرمي بسيار آموزنده بود.

وي افزود: در برنامه جنگ آفتاب تخيل بچه ها به طور زيبايي به کار گرفته مي شد و مرحوم نوذري با برگي از تاريخ کودکان و نوجوانان ما را با تاريخ گذشتگان و امپراتورها آشنا مي کرد.

محب اهري با ابراز تاسف از حجم شبکه هاي ماهواره اي گفت: در حال حاضر، روي فکر بچه هاي ما کار نمي شود و تمرکز نوجوانان ما بيشتر به سمت برنامه ها تخريب کننده ماهواره ها است.

وي تصريح کرد: روزي شبکه آموزش به دليل کارهاي قديم، از ما دعوت کردند که به آنجا برويم و من گفتم دوستان و مسئولان فعلي ما را فراموش کرده اند.

محب اهري ادامه داد: در همان لحظه رئيس شبکه آموزش، به مجري گفت که ما از هنرمندان قديمي و آثار و نظرات آنها به خوبي استقبال مي کنيم اما هنوز تماسي با من گرفته نشده است.

وي خاطرنشان کرد: در هر صورت بايد در جهت پويايي ذهن بچه ها گام برداشته و حجم برنامه هايي را که فقط يک مجري با تعدادي از بچه ها صحبت کند را کاهش داد.

گفتني است، حسين محب اهري به علت بيماري در حال شيمي درماني است و اکنون اوضاع جسمي او کمي بهتر است./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار