رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه گفت: میراث فرهنگی هفت مورد از امامزاده‏های سطح شهرستان فیروزکوه را به بهانه ترمیم حفاری کرده است.

حجت ‏الاسلام سید محمد سیدی در گفت ‏وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: نحوه عملکرد میراث فرهنگی در مدیریت اماکن مقدس چندان پسندیده و شایسته نیست.

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی نباید بدون هماهنگی با اوقاف و متولیان یا هیئت امنای امامزاد‏ه‏ها و اماکن مذهبی نسبت به تخریب یا ساخت و ساز این بناها اقدام کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه ادامه داد: میراث فرهنگی نباید با بی‏اعتنایی نسبت به مدیریت اوقاف در مکان‏های مقدس، از کنار مشکلات و مباحث بعدی در این زمینه بگذرد.

سیدی تصریح کرد: این دیدگاه میراث فرهنگی به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی نباید طوری عمل کند که در بین مردم شایعه پراکنی شود که اداره میراث فرهنگی در حفاری‏های اماکن مقدس به دنبال گنج و دفینه است و بعد از رسیدن به مقصود، کار خود را نیمه تمام رها می‏کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل وجود دفتر میراث فرهنگی در شهرستان فیروزکوه، این تنش و تداخل در مدیریت بقاع متبرکه بین اوقاف و میراث فرهنگی به وجود آمده در حالی که وجود این دفتر از ملزومات شهرستان‏هاست.

سیدی اضافه کرد: در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی انجام هرگونه عملیات عمرانی و دخل و تصرف در حوزه کاری اوقاف شهرستان فیروزکوه است.

سیدی گفت: میراث فرهنگی در نهایت این اماکن را به حال خود رها کرده است و با این وضعیت میراث فرهنگی نباید ادعایی نسبت به این اماکن مقدس داشته باشد و بدون هماهنگی وارد عمل شود./س

 

 

 

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.