رييس دادگستري استان لرستان گفت: نمايندگان دستگاه قضايي در سراسر كشور بايد با قوانين موجود، جلوی تحرکات غیر قانونی طرفداران و کاندیداهاي مطرح انتخاباتي را بگيرند.

به گزارش حوزه حقوقي -قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دادگستری استان لرستان، رييس دادگستري استان لرستان در همايش پيشگيري و رسيدگي به تخلفات انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه با حضور روساي دادگستري ها، دادستان مركز، مدير كل اداره اطلاعات و رياست سازمان بازرسي استان برگزارشد، گفت: به منظور اجرای بخشنامه قوه قضائیه و هماهنگی و پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی، دستگاه قضا نبايد درمسائل انتخاباتی هیچ دخالتی داشته باشد.



وي افزود: نمايندگان دستگاه قضايي كشور در سراسر استان ها نبايد اجازه دهند طرفداران کاندیداها فضا را به تهمت آلوده کنند و با وعده هایی دروغین از طرف کاندیداها طرف مقابل را تخریب كنند.

 

رئیس شورای قضایی استان لرستان در ادامه تصريح كرد: همه روسای دادگستری ها و دادستانها موظفند ضمن پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی از شخص یا گرایشی حمایت نکنند.

 

وي با بيان اين كه قانون بايد در راس همه امور و برنامه ها قرار گيرد، گفت: نمايندگان دستگاه قضايي در سراسر كشور بايد با قوانين موجود جلوی تحرکات غیر قانونی طرفداران و کاندیداهاي مطرح انتخاباتي را بگيرند.

 

رييس شوراي قضايي استان لرستان در ادامه خاطر نشان كرد: در زمان شروع تبلیغات تا زمان رای گیری از طرف دستگاه قضایی نبايد اقدامي صورت پذیرد که باعث ایجاد شائبه ای شود که نشان دهد دستگاه قضایی از کسی حمایت می کند.

 

رئیس کل دادگستری استان خواستار ایجاد نظارت دقیق و پیگیری مستمر و مداوم از سوي دستگاه قضايي شد و گفت: بايد وظیفه اصلی نمایندگان مجلس تبین شود تا مردم فریب وعده وعیدهای غیرعملی را نخورند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار