مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس،حضور گروه های موسیقایی فاخر و معتبر را در این جشنواره سبب ارتقای سطح علمی جوانان با استعداد شهرستانی و همچنین پرورش مخاطبان حرفه ای عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر؛محمود عاليشوندي مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت:استان فارس از جمله مناطقی در کشور است که دارای سابقه طولانی و قدمتی کهن در امر هنر موسیقی بشمار می رود.
وی افزود:استان فارس به عنوان یکی از مهدهای موسیقی ایران زمین بشمار می رود و بر همین اساس نیز بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر همزمان در تهران در شیراز نیز برگزار می شود.
عالیشوندی درمورد تاثیرات برگزاری جشنواره موسیقی فجر در دیگر استان های کشور گفت:حضور گروه های موسیقایی مناسب و مطلوب در این جشنواره سبب ارتقای سطح علمی جوانان با استعداد شهرستانی و همچنین پرورش مخاطبان حرفه ای می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس ادامه داد: این اداره کل نیز سعی کرده تا دسترسی مخاطبان و هنردوستان استان را برای این جشنواره آسانتر کند و سالن های مجهزی همچون تالار حافظ را برای این امر اختصاص دهد.همچنین برای آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان مقرر شده تا درحاشیه برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نشست ها و میزگردهایی را هم در مورد موسیقی فاخر برگزار کنیم.
عاليشوندي خاطرنشان کرد:در راستای تکریم هنردوستان استان فارس سعی شده تا بهترین گروه های موسیقایی کشور را برای اجرای موسیقایی به شیراز دعوت کنیم.
وی اظهار داشت: مصمم هستیم تا در راستای برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در شیراز به شهرستان های محروم استان فارس نیز چند گروه های موسیقی برای اجرای کنسرت اعزام کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس با بیان اینکه خوشبختانه جشنواره موسیقی فجر در راستای تمرکززدایی گام بر می دارد، گفت: تمرکززدایی در تمامی زمینه ها سبب رشد، رونق و شکوفایی می شود.
عاليشوندي افزود: هم اکنون بسیاری از کشورها از طریق جذب گردشگر مبالغ بسیار زیادی ارز جذب می کنند و فستیوال های مشهور نیز در همین راستاست.
وی ادامه داد:می توان با سرمایه گذاری در موسیقی های محلی و مقامی فاخر کشور و برگزاری جشنواره های موسیقایی گام های بسیار ارزشمندی را در زمینه جذب گردشگر داشته باشیم.
وی یادآور شد: امیدوارم در برگزاری این جشنواره با همکاری رسانه ها اقدامات ارزشمندی را در راستای ارزیابی، نقد و نظرسنجی داشته باشیم، تا در سال های آتی ضعف ها و کاستی هایمان را جبران و نکات قوت را افزایش دهیم.
بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی 24 تا 30 بهمن ماه در تهران، شیراز، کرج، قزوین، یاسوج و گرگان برگزار می شود./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.