طرح و مانور سلامت نوروزي درسراسر كشور از تاريخ 25 بهمن ماه سال جاري آغاز مي شود.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛  اين طرح با برنامه ريزي و سياست گذاري مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سال 1375 تشكيل شده كه هرساله با امضاء معاون بهداشت به دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور ابلاغ مي شود.

بر اساس اين گزارش، در اين طرح معاونان بهداشتي دانشگاه هاي علوم پزشکي كشور با حضور بازرسان بهداشت و محيط كه مستقر در مراكز بهداشتي درماني هستند برنامه ريزي لازم را در راستاي حفظ و ارتقاء ايمني مواد غذايي درسطح عرضه و ارتقاء سلامت مسافران و گردشگران نوروزي با اولويت نظارت بر مراكز تهيه و توزيع موادغذايي حساس و اماكن بين راهي و اقامتگاه ها و همچنين پايانه هاي مسافربري برنامه ريزي را به اجرا مي گذارند كه مي توان آن را هدف اين برنامه برشمرد.

به گفته مهندس سيد رضا غلامي معاون مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، همكاري و هماهنگي دستگاه هايي از قبيل انتظامي، قضايي، سازمان غذا و دارو وزارت صنعت و معدن و تجارت با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي نيز مي تواند به هرچه بهتر اجراشدن اين طرح كمك كنند.

بر پايه اين گزارش، امسال نيز مقرر است اين طرح كه به صورت مانور در تاريخ 25بهمن ماه سال جاري با حضور كارشناساني از دانشگاه هاي علوم پزشكي قزوين، سمنان، كرج، كاشان، زنجان، اصفهان، اراك، رشت، قم و تهران در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي استان تهران كه درقالب اكيپ هاي دو نفره كه ملبس به لباس فرم (جليقه ستاد فوريت) و خودروهاي دولتي كه مجهز به كليه تجهيزات مربوط به كنترل بهداشت مواد غذايي هستند آغاز شود.

مهندس غلامي همچنين اعلام كرد: درسال گذشته نيز1120 اكيپ نظارتي در سراسر كشور مشغول انجام وظيفه بودند كه منجر به بازديد 761434 شد كه از آن31628 مورد بازديد مربوط به اماكن بين راهي بوده است كه دراين بازديدها 18348 متخلف به مراجع قضايي معرفي و 2631 محل وقوع جرم نيز تعطيل اعلام شد که درسال گذشته نيز 729569 كيلوگرم مواد غير بهداشتي نيز از اين مراكز متخلف كشف و معدوم شده است.

معاون مركز سلامت محيط و كار ضمن آرزوي سلامتي براي همه عزيزان، از مردم خواست تا درسفر خود چنانچه به موارد غير بهداشتي برخورد كردند آن را با سامانه تلفني 09678درميان بگذارند تا كارشناسان مربوطه نسبت به رفع آن اقدام کنند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار