معاون حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان در سال آینده خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، مسعود علویان‌ صدر  در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: بعد از ثبت جهانی دو باغ فین کاشان و چهل‌ستون اصفهان، مسجد جامع اصفهان نیز سال آینده به ثبت جهانی می‌رسد.

وی استان اصفهان را به دلیل ظرفیت‌های بالای فرهنگی، تاریخی، به عنوان یکی از شهرهایی در کشور نام برد که سهم عمده‌ای را در سطح جهانی در بخش میراث به خود اختصاص داده است.

علویان‌صدر در ادامه از اختصاص اعتبار برای دو باغ فین کاشان و چهل‌ ستون اصفهان خبر داد و افزود: برای مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی این دو باغ، اعتبارات مشخصی برای حفاظت از این دو اثر جهانی در سال آینده تخصیص داده می‌شود.

معاون حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از دو اثر تاریخی تپه‌های سیلک و باغ فین کاشان به عنوان دو اثر مورد توجه ویژه سازمان میراث فرهنگی نام برد و گفت: در طرح جامع پیش‌بینی شده برای این دو مجموعه مهم تاریخی، بازگشایی و آزادسازی حریم‌ها باید مورد توجه قرار داشته باشد.

علویان‌صدر اذعان داشت: طرح بازنگری در حریم تپه‌های سیلک کاشان انجام شده و در شورای فنی استان نیز مصوب و ارائه شده و طی مدت 20 روز آینده در شورای فنی سازمان مسکن مطرح و در صورت تصویب نهایی ابلاغ می‌شود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.