مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب اعلام كرد:‌ در سال جاري 41 دستگاه تلمبه درون چاهي نصب و راه اندازي مي شود كه در پي آن ازدياد برداشت اتفاق مي افتد.

هرمز قلاوند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيان كرد: اين تلمبه ها از منابع داخلي و صندوق انرژي با مشاركت شركت هاي خصوصي تامين مي شود.
وي افزود: تلمبه هاي درون چاهي براي چاه هايي كه فشار آنها به 200 تا 300 بشكه در روز رسيده است كاربرد دارد و مي تواند توليد اين چاه ها را تا يك هزار بشكه در روز افزايش دهد.
وي با اشاره به ضريب بازيافت گفت: در حال حاضر ضريب بازيافت مخازن در شركت ملي نفت 29 اعلام شده و طبق برنامه اين ميزان به عدد 30 خواهد رسيد.
اين مقام مسئول افزايش ضريب بازيافت را نيازمند به كار پژوهشي و استفاده از روش هاي ازدياد برداشت EOR دانست.
وي در بخش ديگري از سخنانش از افزايش دكل هاي حفاري در مناطق نفت خيز جنوب به ميزان 50 دستگاه در سال جاري خبر داد و تصريح كرد: در 10 سال گذشته 39 دكل در مناطق نفت خيز جنوب حفاري شده است و در سال جاري برنامه ريزي شده كه اين دكل ها به 50 دستگاه مي رسد.
قلاوند ادامه داد: 6 دستگاه از ابتداي سال جاري تاكنون حفاري شده و هم اكنون 45 دستگاه حفاري در مناطق نفت خيز جنوب فعال است و پيش بيني مي شود تا سال آينده به 60 دستگاه برسد./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار