شهردار ناحیه سه شهرداری منطقه 11 گفت: دوره آموزش با اثرات دفع غیربهداشتی زباله توسط واحد سلامت اداره اجتماعی و فرهنگی در دبیرستان دخترانه بنت الهدی برگزار شد.


لالویی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: در این دوره آموزشی مفاهیمی از جمله تعریف و معرفی انواع زباله های خانگی، بیمارستانی، ویژه صنعتی، نخاله های صنعتی و .... مصرفی اثرات دفع غیربهداشتی زباله (تولید گاز مکان، شیرابه، رشد و تکثیر حشرات، جانوران مضر شهری و...) لزوم بازیافت و تفکیک زباله از مبدا توسط کارشناسی مربوط به دانش آموزان ارائه شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین لایروبی حوضچه های خیابانهای کارگر، بلوار پاستور، دانشگاه جنگ و پاکسازی بر چسب و پوستر خیابان آزادی تا نواب توسط واحد زیباسازی و اجرایی اداره خدمات شهری با هدف پاکیزگی،آراستگی و جلوگیری از بوی مشمئزکننده و آبهای سطحی انجام شد.

*شناسایی اصناف زباله ساز توسط ناظرین محلات ناحیه سه

در ادامه شهردار ناحیه سه شهرداری منطقه 11 تصریح کرد: 60 صنف زباله ساز توسط ناظرین محلات و واحد محیط زیست و بازیافت اداره خدمات شهری با هدف داشتن شهری تميز و آراسته شناسایی شدند.

لالویی در ادامه افزود: طی این مرحله ابلاغیه ای براساس ماده 16 قانون مدیریت پسماند تنظیم شده و به 60صنف زباله ساز میوه فروشی، خوار و بار فروشی و ... تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: در این ابلاغیه دفع اصولی ضایعات و نگهداری، مخلوط کردن، جمع آوری، حمل و نقل، خرید وفروش، دفع، صدور و تخلیه پسماندها که موجب تهدید بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست شود، براساس ماده 16 قانون مدیریت پسماند و قانون 688 مجازات اسلامی با این اصناف برخورد خواهد شد.

شهردار ناحیه سه خاطر نشان کرد: لایروبی انهار خیابانهای جمهوری و کلهر و پاکسازی بر چسب و پوستر در خیابانهای کارگر و جمهوری توسط واحد اجرایی اداره خدمات شهری با هدف حفظ پاکیزگی، آراستگی و جلوگیری از بوی مشمئزکننده و آبهای سطحی صورت گرفته است.

*برگزاری دوره آموزشی استفاده از ظروف قابل بازیافت

همچنین شهردار ناحیه سه شهرداری منطقه 11 تصریح کرد: دوره آموزشی استفاده از ظروف قابل بازیافت با پایه گیاهی جایگزین ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در خانه سلامت مخصوص توسط واحد بازیافت و محیط زیست اداره خدمات شهری برگزار شد.

لالویی در ادامه افزود:‌ هدف از برگزاری دوره آموزشی استفاده از ظروف قابل بازیافت در خانه سلامت مخصوص تفکیک زباله، تاثیر مثبت این مواد در حفظ و نگهداری محیط زیست و برگرداندن سرمایه حاصل است.

وی اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی کارشناسان اداره بازیافت شهروندان را با الفبای بازیافت، انواع زباله و زباله های تر و خشک، نحوه جداسازی، ارائه راهکار های جهت چگونگی تفکیک زباله و مواد و تاثیر مثبت آن درحفظ و نگهداری محیط زیست و ... و خطرات زیست محیطی در استفاده از ظروف یکبار مصرف آگاه کردند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار