کوتاه شدن دوره ‌آموزشی یکی از دستاورد های علمی درجهت توانمندی دانشجویان به شمار می آ‌ید.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، محمد مهدی طهرانچی رئیس مرکز نشر دانشگاهی صبح امروز طی سخنرانی در رونمایی از طرح آموزشی الکترونیک رسانه نویسی گفت: مرکز نشر در گسترش زبان به عنوان علم که یکی از باورهای وزارت علوم است فعالیت دارد و باید برای بهتر نمودن رساله ها  و پایان نامه ها فعالیت های جدیدی را در نظر بگیریم.
طهرانچی افزود: ما در خواست کرده ایم که دوره های تحصیلات تکمیلی که یکی از دورهای علمی است در طرح آموزش الکترونیکی به وجود آید همچنین فرصتی برای کوتاه شدن دوره آموزش در نظر گرفته شده که یکی از دستاورد های علمی دانش در جهت توانمندی دانشجویان به شمار می آید.
وی درخصوص طرح آموزش الکترونیکی رساله نویسی گفت: ما در این طرح از آموزش الکترونیک به عنوان تعاملات با شیوه ها پرداخته ایم.

*** طرح آموزش الکترونیکی در 9 دوره ارائه شده است

طهرانچی در ادامه گفت: طرح آموزش الکترونیکی رساله نویسی در 9 دوره آموزشی که شامل دوره های تدوین پروپوزال نویسی، تدوین رساله و گزارش نویسی، دوره آموزش شیوه های پژوهشی روش تحقیق ، دوره مقاله نویسی، دوره شیوه های استناد، دوره ویرایش صوری، زبانی، دوره راهبردهای جستجوی اطلاعات، دوره متن ترجمه و دوره شیوه ارائه مطالب ارائه شده است.
طهرانچی افزود: رساله نویسی و پایان نامه مظهر توان علمی و اخلاق دانشجویان است و رساله نویسی اولین نمود قدرت تحقیقاتی و استباطی دانشجو در فرایند تحصیلات به شمار می آید.
وی خاطر نشان کرد: مرکز نشر دانشگاهی این توان را دارد که با بهره مندی از تجربه، دانش و تخصص برای ارتقای توان علمی و به ثمر رسیدن رساله همواره به علاقمندان و دانشجویان کمک های خود را ارائه دهد.

*** بحث زبان یک بحث جدی در ماندگان وهویت به شمار می آید.

نادری منش معاون آموزش وزارت علوم در ادامه گفت: دوره دکتری بالاترین و رسمی ترین دوره آموزشی هر کشوری به شمار می آید و البته آموزش دوره دکتری جزء سیستم رسمی ‌آموزش هر کشور به شمار می آید.
وی افزود: رساله نویسی در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی با سایر دروس متفاوت است و آن به دلیل وجود پایان نامه در دورهای مختلف تحصیلات تکمیلی به شمار می آید.
نادری منش تصریح کرد: وظیفه سیستم آموزشی عالی کشور این است که بهترین طرح آموزشی الکترونیکی را ارائه دهد که البته مسائلی همچون قرار گرفتن علم در سطح دکتری، صحت مطالب و چگونگی انتشار مطالب از جمله مباحث مهم دراین بحث به شمار می آید.
وی تصریح کرد: برای منطق شدن در نوشته ها باید چارچوبی ارائه شود که در این امر بحث یکسان سازی را مطرح کرده ایم.
نادری منش اظهار داشت: نکته مهم دیگر بحث زبان است که یک بحث جدی به شمار می آید و امروزه برای ماندگاری و هویت به آن نیازمند هستیم.
وی خاطر نشان کرد: دربحث رساله اگر خوب نوشته شود حتما به صورت یک کتاب ارائه می شود چرا که قدمهای خوبی معاون پژوهشی وزیر برای ضوابط و قوانین در نظر گرفته است./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار