قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: در حال حاضر در خصوص تغییر قیمت سوخت و سهمیه نوروزی خبری نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عبدالله حلالی با بیان این مطلب افزود: تصمیم گیری در خصوص قیمت سوخت و سهمیه بنزین نوروزی با ستاد هدفمندی یارانه هاست و در حال حاضر بحثی مبنی بر تغییر قیمت سوخت و سهمیه بنزین نوروزی نبوده است.
وی ادامه داد: طی چند روز آینده نشست خبری توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گذاشته می شود و اطلاعات دقیق در اختیار عموم قرار می گیرد.
*آخرین مهلت ساماندهی مسافربرهای شخصی
جلالی با اشاره به اینکه بیش از 150 هزار خودروی سواری در قالب مسافر بر شخصی شناسایی شده است اظهار داشت: مقرر شد مسافربرهای شخصی شناسایی شده تا زمانی که به تاکسی یا آژانس تبدیل می شوند از سهمیه سوخت حمایتی مشابه اژانس ها استفاده کنند.
قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تصریح کرد: نزدیک به یکصد هزار دستگاه مسافربر شخصی ساماندهی شده در قالب تاکسی و آژانس مشخص شده و حدود 75 هزار کارت سوخت در قالب مسافربر شخصی از آن استفاده می شود.
جلالی اذعان داشت: از این 75 هزار مسافر بر شخصی که در قالب تاکسی یا آژانس ساماندهی نشده اند احتمال می رود در قالب مسافربر روستای فعال باشند.
قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به اینکه تاکنون حدود 8 هزار دستگاه مسافربر در قالب مسافر بر روستایی ساماندهی شده اند گفت: پایان سال آخرین مهلت ساماندهی مسافربرهای شخصی است و هر چه سریعتر باید مسافربر شخصی خود را به تاکسی یا آژانس تبدیل کنند.
جلالی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته اوایل سال آینده مسافربرهای شخصی با این عنوان سهمیه سوختشان حذف می شود و فقط خودروهایی که در قالب های تاکسی، آژانس یا مسافربر روستایی ساماندهی شده اند می توانند از سهمیه سوخت حمایتی استفاده کنند.
قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با اشاره به اینکه حدود 8 میلیون موتور سیکلت وجود دارد اظهار داشت: از این تعداد حدود 60 میلیون موتور سیکلت کمتر از ده سال عمر دارند و از این تعداد حدود یک میلیون و پانصد هزار موتور سیکلت پلاک ملی دریافت کرده اند و حدود 4 میلیون موتور سیکلت کمتر از ده سال سن وجود دارد که هنوز پلاک ملی نگرفته اند.
جلالی اذعان داشت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته برآنیم که بر مبنای پلاک مل حمایت های لازم از موتور سواران صورت گیرد.
*رفع مشکل عملیات تغییر کلاس خودروی جدید آژانس
قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با اشاره به رفع اختلال در سیستم تغییر کلاس خودروی جدید آژانس اظهار داشت: رانندگان آژانسی که خودروی خود را تغییر داده اند و یا می خواهند کارت سوخت خود را ابطال کنند از طریق دفاتر آژانس برای ابطال کارت سوخت و تغییر کلاس خودروی شخصی به اتحادیه مربوطه معرفی می شوند.
وی اضافه کرد: اطلاعات از طریق اتحادیه صنفی و کشوری به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور منتقل می شود و بلافاصله عملیات ابطال و تولید و تغییر کلاس کارت سوخت خودروی جدید انجام می گیرد./ل
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار