رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد گفت: گره خوردن انتخابات با مساجد، رقابت هاي ناسالم را كنار مي زند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام حاج علي اكبري رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد در همايشي كه امروز(پنج‌شنبه) با عنوان "مساجد؛ حماسه حضور دشمن‌شكن" با حضور دو هزار نفر از ائمه جماعات استان تهران برگزار شد، با بيان اينكه چنين همايشي نماد وظيفه شناسي و تعهد جامعه روحانيت شيعي و ولايي است، گفت: در مقطع حساسي كه از تاريخ انقلاب مي‌گذرد اين همايش نماد وحدت، بصيرت و زمان شناسي، حضور در صحنه و انجام وظيفه به‌هنگام است .


وي در ادامه افزود: در تمامي اجتماعات علما، اعتلاي مسجد و تقويت سنگر هاي انقلابي و پشتوانه هاي اصلي حركت هاي اسلامي مدّ نظر بوده و اعتلاي مساجد و تقويت آنها در مسير تراز اسلام مسئله اصلي تمامي گردهمايي علما است.


رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد با بيان اينكه سياست مساجد پيرامون انتخابات مجلس نهم همانگونه كه مقام معظم رهبري تاكيد دارند پيش مي رود، گفت: در موقعيت خاصي كه از جهت منطقه اي و جهاني با آن روبرو هستيم سياست مساجد پيرامون انتخابات نهم مجلس، از حساسيت ويژه اي برخوردار است و همانگونه كه رهبري فرمودند مشاركت مردم درانتخابات براي كشور صيانت آفرين است و در اين انتخابات نيز ما خواستار حضور گسترده مردم و رقابت سالم ميان كانديداها و همچنين سلامت عمومي انتخابات هستيم.


حاج علي اكبري ادامه داد: انتخابات در شرايطي برگزار مي شود كه دشمن قصد آلوده كردن فضاي رقابتي را دارد تا از اين طريق سلامت انتخابات را زير سوال ببرد و در اين راستا تمامي قدرت خود را به كار گرفته، چرا كه انتخابات مسئله بسيار مهمي است كه حضور تعريف شده اي در سطح جهاني دارد .


وي وظايف علما و ائمه جماعات را در مقطع كنوني خطير دانست و تصريح كرد: برگزاري انتخاباتي قوي و با شكوه همراه با حضور گسترده مردم در كمال سلامت و امنيت و در يك كلمه همان چيزي كه رهبري فرمودند يعني حضور دشمن شكن، بايد مد نظر تمامي علما باشد .


حاج علي اكبري افزود: انتخابات مجلس در چنين مقطعي پيام هاي بسياري براي دشمن خواهد داشت و در موقعيت كنوني، وظيفه علما به عنوان پرچم داران ديني، مضاعف خواهد بود.


وي در ادامه با بيان اينكه به ميدان آمدن مساجد و حضور فعال و جدي اين پايگاههاي ديني و اجتماعي مورد تاكيد است، گفت:  بايد از تمامي ظرفيت مساجد در اين راستا بهره بگيريم تا شاهد برگزاري انتخاباتي با شكوه و دشمن شكن باشيم.


علي اكبري تاكيد كرد: ويژگي حضور مساجد در صحنه سلامت، اخلاص و احساس تعهد معنوي بوده و اين كيفيت براي مساجد قابل توجه است.


رييس مركز رسيدگي به امور مساجد با اشاره به اينكه رقابت هاي غلطي كه در بعضي گروه ها وجود دارد در مساجد نيست، بيان كرد: گره خوردن انتخابات با مساجد كه فضايي همراه با قداست را به وجودمي آورد رقابت هاي ناسالم را كنار مي زند.


علي اكبري با تاكيد بر اينكه خروجي حضور با شكوه و با صلابت مردم در انتخابات براي عالمان ديني بسيار مهم است، گفت: حضور با شكوه مردم در انتخابات و نتيجه آن كه مجلسي ولايي است براي عالمان ديني بسيار مهم است چرا كه اگر روح مسجدي مجلس كه همان روح تعهد به معنويت است تقويت شود، خانه ملت را قوي تر و مومن تر مي كند و خدمات آن ضمانت فزون تري مي يابد .


رييس مركز رسيدگي به امور مساجد وظيفه مسجد و امامان جماعت در چنين شرايطي را بسيار سنگين دانست و تاكيد كرد: نبايد از انجام اين رسالت الهي كوتاهي كرد چرا كه در چنين فضايي حفظ وحدت مومنين در مسجد نكته كليدي است.


وي با تاكيد بر لزوم نقش‌آفريني مسجد در فعاليتهاي اجتماعي و سياسي گفت: مسجد بايد در عمق  فعاليت هاي اجتماعي و سياسي باشد ولي تاكيد ما بر اين است كه اين حضور داشتن مسجد در فعاليت هاي سياسي و اجتماعي با حفظ شان مسجد باشد بنابراين ملاحظه مهارت و پاكي مسجد در اقدام هاي سياسي و اجتماعي بسيار مهم است.


حاج علي اكبري مسجد را صندوق ذخيره جاويدان انقلاب اسلامي دانست و تاكيد كرد: بايد از پشتوانه عظيم مسجد به عنوان صندوق ذخيره جاويدان انقلاب اسلامي حفاظت كنيم و مسئول اين حفاظت، ائمه جمعه هستند.


وي ادامه داد: بايد از وارد شدن مسجد به دعواهاي جناحي وگروهي جلوگيري شود، البته منافاتي ندارد كه امامان جماعت به عنوان كسي كه مورد رجوع مردم هستند نظر خود را با توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري و ملاحظه گفتمان ناب انقلاب اسلامي به مردم اعلام كنند.


حاج علي اكبري در پايان با اشاره به حضور كانديداها در مسجد خاطر نشان كرد: اگر درخواستي از سوي كانديداها براي حضور در مسجد بيان مي شود در صورتيكه  امام جماعت بتواند ظرفيت مسجد را در اختيار تمامي افراد قرار دهد، مانعي ندارد./س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار