معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: سرانه فرهنگی دانشجویان براساس دانشگاه ها متفاوت است و برای هر استاد 500 هزار تومان سرانه فرهنگی در نظر گرفته شده است.

غلامرضا خواجه سروی، معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفي، آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: در بودجه فرهنگی دانشگاه ها اعتقاد ما بر این است که کل دانشجویان تحت پوشش حمایت بودجه ای قرار بگیرند البته تفاوت هایی در میان بودجه دانشگاه های روزانه، شبانه و غیر انتفاعی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این مطلب که سرانه فرهنگی هر فرد ایرانی نزدیک به 50 هزار تومان از بودجه کشور است اظهار داشت: سرانه فرهنگی هر فرد ایرانی نزدیک به 50 هزار تومان از بودجه کشور است بنابراین برای هر دانشجوی روزانه و دولتی یکصد هزار تومان و بقیه دانشجویان شبانه، غیر انتفاعی مضربی از یکصد هزار تومان در نظر گرفته شده است.

خواجه سروی تصریح کرد: همچنین مبلغ 500 هزار تومان سرانه فرهنگی برای هر استاد دانشگاه در نظر گرفته شده است.

**بودجه متمرکز پیشنهادی وزارت علوم هنوز به مجلس نرفته است

خواجه سروی در ادامه گفت: در کنار سرانه فرهنگی اساتید و دانشجویان مبلغ 200 هزار تومان برای کارکنان دانشگاه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بودجه متمرکز پیشنهادی ستاد وزارت علوم تحقیقات و فناوری 50 میلیارد تومان است که هنوز جمع بندی آن به مجلس نرفته و پیشنهاد ما در کمیسیون تلفیق در این جهت منتظر عملیاتی شدن برنامه ای در خصوص امور فرهنگی و تحول دانشگاه ها است./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار