رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: براساس قانون اساسی، آموزش و تعلیم و تربیت در جامعه ایران رایگان می باشد که این هم حق ملت و هم وظیفه دولت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های خراسان رضوی، علی باقرزاده در همایش معاونین فرهنگی سازمان زندان ها و نهضت سوادآموزی کشور، در مشهد با بیان این مطلب گفت: دستاوردهای این همایش مشترک که در کارگروه ها جمع بندی شده است باید طی یک نشست توسط مسئولین دو سازمان به دستورالعمل و راه کارهای اجرایی تبدیل شود.

باقرزاده افزود: نهضت سوادآموزی می بایست از بستری که سازمان زندان ها جهت سوادآموزی فراهم آورده است نهایت استفاده را جهت انجام ماموریت و رسالت خود ببرد.

وی همچنین با اشاره به تدوین کتاب دوره تحکیم گفت: از تدوین محتوای کتاب دوره تحکیم توسط هریک از استان ها استقبال می کنیم.

در این همایش همچنین رئیس سازمان زندان های کشور با اشاره به آماده سازی بسته ی جهت اجرای رسالت نهضت سوادآموزی گفت: طی آخرین آمار اخذ شده در زندان های کشور، 5/12 درصد بیسواد، 21درصد تحصیلات ابتدایی، 31 درصد در حد سیکل و 20 درصد نیز زیر دیپلم می باشند که با این آمار حدود 80 درصد زندانیان در حد تحصیلات راهنمایی و پایین تر هستند.

غلامحسین اسماعیلی تصریح کرد: به این باوریم که درصد بالایی از ارتکاب جرم بزه در جامعه ناشی از جهل و ضعف ایمان است که باید قبل از وقوع جرم در جهت رفع جهل و ناآگاهی و ضعف ایمان تلاش کنیم.

گفتنی است: در پایان این همایش، از استان های برتر در سه حوزه فعالیت سوادآموزی تجلیل شد که در این آیین سیدمحمد موسوی مدیرکل زندان های خراسان رضوی، در زمینه تربیت آموزشیار نهضت سوادآموزی، مدیرکل زندان های خوزستان در زمینه تولید کتاب درسی ویژه زندانیان و بابایی مدیرکل زندان های سیستان و بلوچستان در زمینه گستره فعالیت در حوزه سوادآموزی به عنوان استان های برتر انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.