معرفی نرخ استفاده از کارکردهای شهروند الکترونیک در جهان و معرفی بسترهای جدید برای کارکردهای موبایل می تواند به ایجاد باور بیشتر در زمینه تحقق شهروند الکترونیکی در ایران بیانجامد.

حمید اسحاقی، کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه به منظور تحقق کامل شهروند الکترونیک علاوه بر نیاز به زیرساخت های مناسب سخت افزاری و نرم افزاری نیازمند فرهنگ سازی و آموزش گسترده شهروندان هستیم به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران بیان داشت: با توجه به اینکه موبایل پرکاربردترین وسیله ارتباطی در میان ایرانیان است حرکت به سمت تحقق شهروند الکترونیک بر بستر موبایل مهمترین راهکار برای رسیدن به این مهم است.

وی در تشریح شهروند الکترونیک گفت: شهروند الکترونیک فردی است که مهارت استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل، رایانه، اینترنت، تلفن همراه و سایر ابزارهای نوین را داشته باشد و بتواند از این ابزارها در جهت انجام امور زندگی روزمره خود استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه شهروند امروزی با پدیده هایی چون دولت الکترونیک، اقتصاد الکترونیک، بانکداری الکترونیک، آموزش الکترونیک در جامعه روبرو است تصریح کرد: با استفاده از خدمات آنلاین نوع زندگی و تعاملات ارتباطی با گذشته تفاوت هایی یافته است و تحقق شهروند الکترونیک موجب تحقق مزایای متعددی برای جوامع، ملت ها و دولت هاست که اصلاح الگوی مصرف، کاهش فساد مالی و افزایش بهره وری از جمله این مزایا است.

اسحاقی با بیان اینکه تحقق شهروند الکترونیک بر بسترهای موبایل نیازمند زیرساخت های کمتر و ارزان تری نسبت به راه حل های مثبتی بر رایانه است گفت: این امر موجب توسعه روز افزون کارکردهای شهروند الکترونیک در جوامعی است که کمتر از زیرساخت هعای فناوری اطلاعات بهره مند بوده اند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار