در حالي که" اوباما" علت گراني بنزين در آمريکا را بي ثباتي در خاورميانه عنوان مي کند، مردم اين کشور،گراني سوخت را نتيجه سياست هاي غلط او مي دانند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ "باراک اوباما" رئيس جمهور آمريكا هفته گذشته با تاکيد بر اين که بي ثباتي در خاور ميانه و به خصوص ايران علت اصلي گراني بنزين درآمريکاست اشاره اي به نقش کشورش در اين بي ثباتي نکرد.

اين درحالي است که مردم عادي، گراني سوخت را نتيجه سياست هاي اشتباه رئيس جمهور فعلي مي دانند و اين مي تواند در مبارزه انتخاباتي "اوباما" خطرناک باشد. بي جهت نيست که رقباي وي به طور جدي از اين موضوع در تبليعات انتخاباتي خود بهره مي برند. اخيرا فشارها به دولت "باراک اوباما " براي استفاده از ذخاير راهبردي نفت شدت بيشتري يافته به طوريكه کارشناسان و شرکتهاي نفتي آمريکا تاکيد مي کنند در صورت استفاده نکردن از ذخاير راهبردي انرژي اقتصادکشور به زودي تاثير منفي افزايش بهاي طلاي سياه را احساس خواهد کرد.
 

"سرگي پيکين " مدير بنياد توسعه انرژي، مناقشه با ايران را براي دولت فعلي آمريکا مضر مي داند. به گفته وي اين مساله مي تواند تاثير منفي بر محبوبيت دولت آمريکا داشته باشد و  مشخص است که قيمت بالاي نفت درآمريکا به نفع رئيس جمهور نبوده چون خط مشي دولت مبتني برکاهش وابستگي به واردات نفت به اين زودي قابل اجرا نيست و طولاني و هزينه براست.

بايد درنظر داشت که 45 درصد صادرات دريايي نفت جهان از طريق تنگه هرمز انجام مي شود. در صورت مسدود شدن آن توسط تهران بهاي نفت دوباره به شدت افزايش مي يابد و درنتيجه آن مقامات كاخ سفيد بيش از هر زمان ديگري براي احياي اقتصاد تضعيف شده اين كشور با دشواري مواجه مي شوند ./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار