یکی از بخشهایی که باعث تامین توان الکتریکی در ماهواره دانشگاهی امیرکبیر شده ، بوردهای ماژولار است.

حسین مصطفوی مدیر اجرایی پروژه ماهواره دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار گروه نجوم و هوافضای باشگاه خبرنگاران گفت: در ماهواره دانشگاهی امیرکبیر بوردهای ماژولار توان الکتریکی که ساخت دانشگاه صنعتی امیرکبیر است برای توان دهی به ماهواره نصب شده است.

وی افزود:‌این بوردها در کلاس LED طراحی شده و قابلیت طراحی به صورت سفارشی در زمان مناسب را دارد.

مصطفوی تنظیم توان تولیدی، کنترل شارژ باتری، بخش توزیع حفاظت و تبدیل سطوح ولتاژ را از جمله بخشهای بوردهای توان الکتریکی دانست.

* بوردهای ماژولار می توانند حدود 100 وات برق تامین کنند

وی تصریح کرد: این بوردها قادر هستند تمام اطلاعات جزیی باتری،‌پانل خورشیدی، جریان،‌ولتاژ و وضعیت قطعات مختلف را از طریق پروتکل دادهCAN و یا سریال به سیستمهای جانبی خود انتقال دهند.

وی تامین توان تا حدود 100 وات،‌تنظیم توان تولیدی با استفاده از ردیابی توان بیشینه، کنترل شارژ باتری و حفاظت و شارژ باتری وحفاظت اتصال کوتاه و اضافه بار خطوط توزیع را از ویژگیهای بوردهای توان الکتریکی دانست.

مصطفوی تاکید کرد: همچنین ارائه سطح ولتاژ رگوله شده استاندارد، مانیتور تمام داده های مختلف باتری،‌پانل خورشیدی و ولتاژ از جمله دیگر مزایا و ویژگیهای این قطعه است.

وی خاطر نشان کرد:‌تمامی مراحل طراحی، تولید و تجمیع و تست بوردهای توان الکتریکی بر اساس استانداردهای ECSS انجام شده است./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار