این دوره از جشنواره فیلم فجر خیلی خاص بود و با جشنواره‌های دیگر فرق می‌کند، واقعاً برنامه‌ریزی و حساب و کتابش نسبت به تمام جشنواره‌هایی که تا حالا در ایران برگزار شده، بهتر بود. در این دوره از جشنواره که بالاخره خودم حضور داشتم، شاید مهمترین جشنواره فیلم فجر در این 30 سال برایم بود.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

، «بهرام عظیمی» کارگردان فیلم سینمایی "تهران 1500" در گفت‌وگو با روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در مورد برگزاری سی‌امین دوره این جشنواره گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای من خیلی جشنواره مهمی است، چون از قدیم همیشه در آن حضور داشته ام، اصلاً لذت دیدن فیلم در این جشنواره با همه جا فرق می‌کند. جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جشنواره‌ای است که می‌توانی فیلمها را در آن محک بزنی، کار خودت و دیگران را محک بزنی، که چه جوری است، خوب است؟ یا بد است؟ و در کل در چه سطحی است. یک پیشبینی‌هایی می‌توانی بکنی. و محیطش به شیوه‌ای است که فیلم می‌بینی، تفریح می‌کنی، و با خیلی از آدمها برخورد می‌کنی و هم اینکه خیلی چیز یاد می‌گیری.

وی همچنین گفت: در این دوره از جشنواره که بالاخره خودم حضور داشتم، شاید مهمترین جشنواره فیلم فجر در این 30 سال برایم بود. هر چند دو سال پیش که فیلم سینمایی "آل" به نمایش درآمد و فیلمنامه نویس این فیلم بودم ولی بالاخره فیلم سینمایی "تهران 1500" بعد از 4 سال در جشنواره شرکت کرد و خوشحالم در جشنواره‌ای شرکت کرد که نظم، ترتیب و برنامه‌ریزی‌اش بهتر از دوره‌های قبل بود. هر چند که واقعاً دو دوره قبلی را هم خیلی دوست داشتم.

کارگردان فیلم "تهران 1500" در مورد سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: ولی این دوره از جشنواره خیلی خاص بود و با جشنواره‌های دیگر فرق می‌کند، واقعاً برنامه‌ریزی و حساب و کتابش نسبت به تمام جشنواره‌هایی که تا حالا در ایران برگزار شده، بهتر بود.

«بهرام عظیمی» در مورد نمایش فیلم سینمایی "تهران 1500" در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امسال گفت: برای نمایش این فیلم، لحظه شماری می‌کردم این فیلم در برج میلاد و در 5 اکران در سینماهای تهران به روی پرده رفت. که الحمدالله استقبال خیلی خوب بود و آنها یک دلگرمی به من داد. اگر اولین بار قرار بود که کارم در برج میلاد به نمایش دربیاید، سکته می‌کردم. چون نمی‌دانستم چه برخوردی با من می‌کردند، منتهی پنج نمایش قبل از آن در سینماها داشتیم و همه آنها را رفتم دیدم که خیلی خوب استقبال شد، باورم نمی‌شد.

وی همچنین گفت: در نمایش برج میلاد هم دلم گرم بود، ولی باز یک کم ترس از این داشتم که از نظر کیفیت و صدا، نکند مشکلی پیش بیاید. کسانی که در هنگام نمایش فیلم در برج میلاد در کنار دیوار نشسته بودند آنها باز از نظر صدایی خیلی از دیالوگها را متوجه نشدند. چون بالاخره صدای برج میلاد برای سینما مناسب نیست ولی در کل خیلی خوب بود و برای خود من خیلی لحظه عجیب و غریبی بود، اتفاقی که در برج میلاد افتاد و فیلم نمایش داده شد خیلی خوب بود. واقعاً به یکی از آرزوهای بزرگم رسیدم.

عظیمی در ادامه تأکید کرد: ساخت این فیلم تنها زحمت من نبود، همانطور که دیدید 7 دقیقه تیتراژ این فیلم بود که با سرعت اسم عوامل می‌آمد، بیش از 250 نفر از جوانهای همین مملکت در ساختن این فیلم نقش داشتند و همه هم جوانانی با میانگین سنی 30 سال هستند. یعنی کارهایی که اینها انجام دادند خیلی خاص بوده است. بالاخره خیلی روی این فیلم کار کردیم تا یرای نمایش آماده شد. همیشه دوست داشتیم که یک کار آبرومند و درست و حسابی بسازیم و کاری که عیب و ایرادهایی که معمولاً انیمیشن‌های ایرانی دارند را نداشته باشد. سعی خودمان را کردیم خدا را شکر نتیجه اش را هم تا حد خیلی زیادی گرفتیم و واقعاً خستگی از تنمان بیرون رفت.

وی در ادامه افزود: بهترین اتفاق برای "تهران 1500" و برای بچه‌هایی که در آن کار کرده بودند همین نمایشی بود که در جشنواره فیلم فجر بود و مردم به داخل سینماها آمدند و جا برای سوزن انداختن نبود. در بعضی از سینماها یکسری از آدمها تنشان خارج از سالن بود و سرشان را آورده بودند داخل و به فیلم نگاه می‌کردند. یعنی جا برای ایستادن هم نبود و تنها جا برای چهار کله بود که آن را به داخل سالن بیاورند و فیلم را ببینند. خًب اینها یک چیزهایی است که بایستی آدم قدرش را بداند و قدردانی بکند، قدردانی که می‌توانم از مردم بکنم فقط با ساخت فیلم خوب است برای اینکه کسانی که به داخل سینما می‌آیند بعد از دیدن فیلم برای کسانی که در حقیقت سازنده این فیلمها بوده‌اند، دعای خیری بکنند.

«بهرام عظیمی» در پایان این گفت‌وگو تأکید کرد: اتفاقی که در ساخت انیمیشن "سیا ساکتی" برای من افتاد در زندگی‌ام خیلی خاص بود یعنی بالاخره جریانی با آن کار شکل گرفت امیدوارم این جریان انیمیشنی هم با "تهران 1500" در سینما شکل بگیرد. خیلی باعث افتخار من و آن تیمی است که با همدیگر کار کردیم، یعنی به یک اندازه ما در این فیلم سهم داریم. امیدواریم که یک جریان خوب شکل بگیرد و افتخارش هم برای تمام بچه‌های انیمیشنی ایران است. امیدوارم صنعت انیمیشن در این مملکت رونق بگیرد و بچه‌های انیمیشن جدی گرفته شوند و هر سال حداقل یک فیلم سینمایی انیمیشن برای اکران داشته باشیم و خودمان را بتوانیم به کارهای خارجی نزدیک کنیم./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار