جنبش تسخير آيپک که باهدف مخالفت با تهديدهاي رژيم صهيونيستي ضد ايران اعلام موجوديت و اعلام کرده است، دوشنبه شب از ساعت 7:30 تا 9:00 به وقت محلي و به هنگام مذاکرات ناتانياهو با نيوت گينگريچ، نامزد افراطي و ضد اسلام جمهوريخواهان آمريکا در انتخابات رياست جمهوري پيش رو، تظاهرات ديگري را مقابل مقر آيپک در واشنگتن، پايتخت آمريکا برگزار خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛  همزمان با نشست سالانه کميته روابط عمومي آمريکا و اسرائيل « آيپک » که نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز امروز يکشنبه در آن سخنراني خواهد کرد، گروههاي ضد جنگ با اعلام موجوديت جنبش تسخير آيپک، فشار بر کاخ سفيد در مخالفت با تهديدهاي تل آويو برضد ايران را آغاز کرده است.


جنبش تصرف آيپک در بيانيه هاي جداگانه از باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا خواست در ديدار روز دوشنبه خود با نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي، تهديدهاي اين رژيم درباره جنگ با ايران و درگيري با فلسطينيان را رد کند.


جولي ايوانز، از بنيانگذاران گروه « کد پينک» (کد صورتي) و فعالان جنبش تسخير آيپک همان فردي است که پنجشنبه شب در نيويورک و به هنگام سخنراني انتخاباتي اوباما در منهتن، خطاب به وي فرياد زد: "قدرت رهبريت خودت را به کار ببر، ما خواستار جنگ با ايران نيستيم".اوباما نيز در آن نشست تلاش کرد با جملاتي طنزآميز، از شدت اين اعتراض صريح بکاهد.


وي گفت: هيچکس اعلام جنگ نکرده است، شما در کارها عجله مي کنيد.
رسانه هاي آمريکا مهمترين محور ديدار روز دوشنبه اوباما و نتانياهو در نشست آيپک را موضوع ايران ناميده اند.


فعالان جنبش تسخير آيپک اعلام کرده اند قصد دارند با قاطعيت به اوباما و نتانياهو تفهيم کنند که گزينه «جنگ عليه ايران» بايد از روي ميز برداشته شود.


جنبش تسخير آيپک اعلام کرده است تظاهرات خود در اعتراض به کنفرانس سياستگذاري سال 2012 آيپک در واشنگتن را از شنبه سيزدهم تا سه شنبه شانزدهم اسفند ادامه خواهد داد.


مديا بنجامين، عضو ديگر گروه « کد صورتي» و از سازمان دهندگان جنبش تسخير آيپک، گفت: آمريکا در ده سال گذشته درحال جنگ بوده و مردم آمريکا به سياست خارجي جديدي نياز دارند که بر ديپلماسي تمرکز داشته باشد ولي آيپک ما را در مسير خطرناک جنگ با ايران سوق مي دهد.


وي افزود: ما دست به تظاهرات مي زنيم تا از رهبرانمان بخواهيم از حرکت در مسير خطرناک آيپک در حمله به ايران خودداري کنند و از نقض هاي مکرر حقوق بشر توسط اسرائيل و اقدامات غيرقانوني آن در توسعه شهرک سازي ها در کرانه باختري حمايت نکنند.


تجمع سه روزه در مقابل کاخ سفيد از روز شنبه تا دوشنبه اين هفته به هنگام ملاقات رسمي نتانياهو با اوباما، ديگر برنامه اعلام شده اعضاي جنبش تسخير آيپک است تا مخالفت خود را با سياستهاي ضد ايراني اسرائيل ابراز کنند.


جنبش تسخير آيپک در بيانيه خود، علاوه بر درخواست به کارگيري سياست خارجي جديد از سوي آمريکا در خاورميانه، مبارزه با نفوذ لابي اسرائيل در کنگره آمريکا را خوستار شده است.


جنبش تسخير آيپک مورد حمايت جنبش تسخير وال استريت، گروههاي کد پينک ، ايجاد کنندگان صلح ميان مذاهب ، صداي يهوديان براي صلح و بيش از 130 گروه ديگر است که همگي مدافع صلح و مخالف جنگ با ايران هستند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار