با توجه به كاهش نهاده هاي دامي و افزايش قيمت نهاده ها كه منجر به كاهش توليد مي شود، همچنان مسئولان هيچ اقدامي انجام نمي دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مدتهاست جريان كاهش نهاده هاي دامي يكي از مشكلات اساسي صنعت دامپروري و مرغداري ها است كه با پيگيري هاي اتحاديه ها و خود توليد كنندگان همچنان پاسخي از سوي مسئولين به آنان ارائه نشده است.
كاهش نهاده ها با افزايش قيمت سويا، كنجاله و ساير نهاده ها بر مشكلات آنان افزوده است با اين وضعيت بسياري از دامداران در شرايطي سوياي گرانقيمت تهيه مي كنند كه بايد در كنار آن به اجبار به خريد ذرت هم بپردازند.
با توجه به اينكه قيمت نهاده هاي دامي 70 درصد افزايش داشته، اما باز هم توليد كنندگان مجبور به خريد نهاده براي دام هستند زيرا اين نهاده ها هيچ جايگزيني ندارند.
با توجه به اين گزارش، وضعيت برخي از توليد كنندگان سخت تر مي شود به گونه اي كه بسياري از دامپروري ها به دليل نبود نهاده ها، گاوهاي خود را به كشتارگاه براي كشتار مي برند.
با از بين رفتن توليد در كشور حدود 10 سال طول مي كشد تا توليد به حالت اول بازگردد.
با توجه به اين گزارشاين امكان وجود دارد تا برخي از توليد كنندگان صنعت دامپروري و مرغداري كشور از بين بروند و ما شاهد توليدات وارداتي در داخل بازار و خروج ارز خواهيم بود./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار