فیلم "مرادو "جدید‌ترین اثر بلند سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیینی با حضور استاندار کرمان و مدیرعامل کانون در کرمان رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛این فیلم که به گفته‌ی عوامل ساخت آن نخستین اثر بلند سینمایی تولید شده در این استان است ،روز 16اسفند با حضور مسوولان استانی و شهری و جمعی از هنرمندان و سینماگران کرمانی همچنین مدیران ارشد کانون سراسر کشور در سینما شهر "تماشا"ی کرمان به نمایش گذاشته شد.
این فیلم که به کارگردانی مجتبی صفر علیزاده ساخته شده است و در آن بازی‌گران کرمانی نقش‌آفرینی می‌کنند تماشاگران را تحت تاثیر فضای صمیمی و روستایی اثر قرار داد.
بازی خوب بازی‌گران کودک و نوجوان در نقش‌های "مرادو"، "جوادو" و "نرگسو" نیز به این اثر جلوه‌ای دیگر بخشیده بود.
در این آیین همچنین با اهدای هدایایی از محمدعلی آزادی‌خواه نویسنده کرمانی این اثر و همچنین کارگردان فیلم و فردین پورآتشی مدیرمسوول موسسه خصوصی سیما فیلم (شبکه جنوب شرق) به عنوان مجری طرح نیز قدردانی شد.
اسماعیل نجار استاندار کرمان در مراسم رونمایی فیلم مرادو بر حمایت استانداری از فیلم‌سازان کرمانی به منظور تولید آثار سینمایی تاکید کرد.
وی با اشاره به این که فیلم‌ مرادو اثری زیبا و ماندگار است که در آن بازی‌گران با لهجه‌ و گویش‌ محلی صحبت می‌کنند تصریح کرد که این گویش‌ها و لهجه‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها در کنار هم فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما را شکل می‌دهند.
استاندار کرمان با قدردانی از دست‌اندرکاران این اثر سینمایی یادآور شد که این هنر، بسیار تاثیرگذار و ماندگار است و خوش به حال کسانی که در این عرصه تلاش می‌کنند.
نجار با یادآوری این نکته که معجزات پیامبران الهی بیشتر جنبه‌ی تصویری و بصری داشته است یادآوری کرد که خداوند از این شیوه همچون معجزات حضرت موسی برای تاثیرگذاری بر مردم استفاده کرده است و این نشانگر اهمیت و تاثیرگذاری سبک و سیاق بصری است.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این مراسم اظهار امیدواری کرد که با رونمایی از این فیلم به زودی شاهد ساخته شدن دومین و سومین فیلم بلند کانون دراستان‌های کشور باشیم.
سید صادق رضایی گفت که این اثر با همت علی گنج کریمی مدیر سابق کانون استان کرمان و معاون تولید فعلی کانون آغاز شد و پیگیری‌های مسعود گنجعلیخان حاکمی مدیر فعلی کانون استان نیز به روند ساخت این فیلم شتاب بیشتری بخشید.
وی در پایان ازنگاه ویژه فرهنگی اسماعیل نجار استاندار کرمان که از این فیلم و تمامی عرصه‌های فرهنگ و هنر و ادبیات در استان حمایت می‌کند تقدیر کرد.
مجتبی صفرعلیزاده کارگردان فیلم هم در پایان از حمایت‌های استاندار برای ساخت این فیلم قدردانی کرد.
دسترسي به اين خبر به همراه تصوير و خبرهاي ديگر در پايگاه اطلاع‌رساني كانون با نشاني www.kanoonnews.ir امكان‎پذير است. /ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.