هزاران تن از اهالي شهر ابها در جنوب عربستان در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه نيروهاي امنيتي رژيم آل سعود عليه دانشجويان تحصن کننده در دانشگاه اين شهر تظاهرات کردند

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، حمله نيروهاي امنيتي عربستان به دانشجويان تحصن کننده در اين دانشگاه که هفته گذشته اتفاق افتاد به کشته شدن يکي از تحصن کنندگان و زخمي شدن شمار ديگري از آنها منجر شد.
از سوي ديگر شهر عرعر در شمال عربستان نيز شاهد تظاهرات گسترده دانشجويان بود که در پاسخ به درخواست هاي مطرح شده در پايگاه هاي ارتباط اجتماعي براي برپايي تظاهرات در محکوميت حوادث ابها، برگزار شد.
محمد حسين الموسوي گزارشگر اين شبکه با اشاره به ادامه اعتراضات مردم جنوب غربي عربستان به اقدامات نيروهاي امنيتي رژيم افزود: هزاران تن از اهالي ابها با حضور در خيابان ها اقدامات مسئولان رژيم را محکوم کردند و بزرگان شهر و روساي قبايل و گروه هاي حقوقي نيز خواستار تحقيق درباره حمله به دانشجويان تحصن کننده و مجازات عاملان صدور دستور حمله به دانشجويان شدند.
علي الاحمد فعال سعودي حکام عربستان را به بي توجهي و اهانت به اهالي جنوب اين کشور و آداب و رسوم آنها متهم کرد.
گزارشگر افزود: شهر ابها که در جنوب غربي عربستان قرار دارد و مورد بي توجهي قرار گرفته و به حاشيه رانده شده است به دنبال برگزاري تظاهرات و اعتراضات در آنجا مورد توجه قرار گرفت.
ناظران بر اين باورند مقامات عربستان نمي توانند گروه هاي مختلف شهروندان اين کشور را به بهانه هاي طايفه اي از هم جدا کنند زيرا همه اين گروه ها خواسته هاي مشترکي دارند که آزادي و فضاي باز سياسي و توقف تبعيض هاي طايفه اي و قبيله اي و منطقه اي از جمله آنها به شمار مي رود. ك2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار