بهروز جعفري گفت: دبیر جشنواره فیلم فجر برای پنج سال انتخاب شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بهروز جعفری، دبیر دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، تأکید کرد: عمرهالیوود به سرآمده است و امروزه آثاراخلاقی و محتوایی جذابیت بیشتری برای مخاطب دارند.

وی با اشاره به اینکه ایران در فیلمسازی جهان، حرف بسیاری برای گفتن دارد، گفت: فجریک جشنواره بین المللی است و باید به خوبی نقد و تحلیل شود. باید هم نکات مثبت آن را بررسی کنیم و هم از ضعف ها غافل نشویم. البته سینمای ما ازلحاظ آثار معناگرا و اخلاق گرا که مخاطبین، تشنه این قسمتند، به جرأت جزء ده کشور برتر دنیا محسوب می شود.
جعفری جشنواره بین المللی فیلم فجر را مهمترین رویداد فرهنگی در حوزه هنرهفتم و محل رقابت و بروز و ظهور ظرفیت های سینمایی دانست و اظهار داشت: فیلم فجر جشنواره شاخصی در ابعاد بین المللی است ومحل رقابت دست اندرکاران و عرصه ظهور و جایی برای گفتن حرف های سینما گران است.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: نباید حاشیه های جشنواره به متن آن غلبه کند. ما باید سعی کنیم فجر را عمیق، آموزشی، تجربی و ماندگار پیش ببریم و دراین راستا، هرکسی مسئولیتی دارد.
وی در این ارتباط به رسانه ها پیشنهاد کرد، بجای اینکه حاشیه ها را بزرگ کنند، به این زمینه ها بپردازند که " ما طی یک سال درسینما چه کرده ایم؛ فرق جشنواره امسال با سال گذشته چیست؛ در فیلمسازیمان چه مفاهیم یا چه تکنیک هایی داریم " و این گونه مسائل را تحلیل نمایند.
وی ادامه داد: انتخاب داوران مناسب به این مهم کمک می کند. وقتی فیلمی در جشنواره مقام می آورد، درصورت شایستگی باعث رونق اقتصاد سینما می شود.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص انتخاب رویکرده های جدید جشنواره امسال، عنوان کرد: این موضوع، محصول تفکر و تدبیر شمقدری معاون امور سینمایی و خزاعی دبیر جشنواره بوده است و من باخبرم که معاونت امور سینمایی درحال انجام فعالیت هایی زیرساختی و زیربنایی در سینمای کشوراست و همچنین با شناختی که از آقای خزاعی دارم، گویا بنا دارد به جشنواره فیلم فجر جهت بدهد که بسیار کارخوبیست و باید نهادینه شود.
وی پیشنهاد کرد: اگر سازمان سینمایی و بخش خصوصی در سینما فعال شود خوب است که دبیر فجربه صورت مثلاً پنج ساله انتخاب شده و همراستا با فعالیت دولت در حوزه سینما برنامه ریزی درازمدت انجام دهد.
جعفری با اشاره به محورهای " اخلاق، آگاهی و امید" خاطرنشان ساخت: این رویکردها، حامل چیزهایی است که جامعه ما نیاز اساسی به آنها دارد. ما در سینما مشکل اخلاق داریم. ما به بینش مذهبی نیاز داریم. سینمای ما باید به سمت اخلاق برود.
وی رویکرد بین الملل جشنواره امسال را تحسین کرد وگفت: آثار ما به اندازه کافی در داخل کشور تبلیغ می شوند. ما باید فیلمی بسازیم که درکشورهای دیگر نیزنمایش داده شود و مخاطب بین المللی داشته باشد.
جعفری ادامه داد: این رویکرد باید برای کشورهای دیگرهم هدف گذاری شود. فیلمسازی در این راستا می تواند مؤثر باشد ؛ بخصوص درمورد بیداری اسلامی که ما براین باوریم محصول سی ساله کارهای فرهنگی انقلاب است.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مبحث حمایت مجلس از سینما و جایگاه فجر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فجر باید مطالباتش را به مجلس بدهد. شمقدری و خزاعی باید با مجلس صحبت کنند و گزارش بدهند . مجلس به فجر و سینما بها می دهد. دستگاه فرهنگی حتماً همکاری می کند.
وی درپایان به مسئولین جشنواره فیلم فجر امسال پیشنهاد کرد: از انتقادها نهراسید. ممکن است برای این اقدامات مفید، جبهه گیری یا موضع گیری هایی شود، همین مسیر را ادامه دهید./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار