فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دفاع مقدس گنجينه‌اي ارزشمند و تمام نشدني براي انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان است.

به گزارش حوزه دفاعي- امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي کل سپاه ؛ سردار سرلشکر پاسدار محمدعلي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جمع مسئولين ستادهاي راهيان نور حرکت کاروان راهيان‌نور را احياگر ارزش‌هاي دفاع مقدس توصيف کرد و اظهار داشت: عزت و افتخار امروز کشور مرهون جانفشاني‌ها و خون‌هايي است که شهيدان گرانقدر تقديم اسلام و انقلاب نموده اند و برماست که به درستي از اين گنجينه‌ها پاسداري کرده و پيام‌شان را به نسل‌هاي آينده منتقل کنيم.

وي ادامه داد: ارزشمندي و بزرگي دوران دفاع مقدس هرگز فراموش نمي‌شوند بلكه با گذشت زمان فضيلت آن هرچه بيشتر براي ما آشكار مي‌شود.
سردار جعفري اعزام كاروان‌هاي راهيان نور و حضور آحاد جامعه بويژه نسل جوان در مناطق عملياتي را به مثابه بيمه كردن جوانان در مقابل جنگ نرم عنوان كرد و افزود: عينيت‌سازي واقعيات جنگ تحميلي در ذهن و شخصيت جوانان، تصوير زيبايي از جاودانگي مرداني است كه براي حفظ ارزش‌ها و عقايد خود و لبيك به نداي ولي امرشان جان خود را در طبق اخلاص نهاده و برگ‌هاي زرين تاريخ پرافتخار جمهوري اسلامي شدند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر لزوم رعایت مقررات ایمنی در اعزام کاروانهای راهیان نور گفت: سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با اعزام زائران، سپاه‌های استانی و ستادهای پشتیبانی کاروانها موظفند برای تامین ایمنی و سلامت اعضای کاروان‌ها و پیشگیری از وقوع هر گونه حادثه و سانحه احتمالی کلیه مقررات و نکات ایمنی که به آنها ابلاغ می‌شود را رعایت نمایند.

سردار جعفری ادامه داد: بیمه تمام افراد حاضر در کاروان، تعیین مسئول برای هر کاروان برای توجیه، تذکر و هشدار برای رعایت مقررات، حصول اطمینان از سلامت افراد در طول سفر، كنترل ايمني وسائل نقليه و همراه داشتن تجهيزات ايمني، كمك‌هاي اوليه و اطفاء حريق در خودروها و محل‌هاي استراحت كاروان از جمله نكاتي است كه بايد در دستور كار متوليان برگزاري اين اردوها قرار گيرد.

وي افزود: توجيه اعضاي كاروان‌ها در خصوص امتناع از ورود به مناطق ممنوعه، محصور شده و آلوده به مين، اجتناب از پرتاب سنگ يا اشياء ديگر به سوي مهمات، عدم استفاده از غذاي فاسد و همراه داشتن دفترچه بيمه ضروري بوده و از بروز حوادث احتمالي پيشگيري خواهد كرد.

فرمانده كل سپاه در پايان، كاروان‌هاي راهيان نور را از جمله مولفه‌هاي افزايش امنيت ملي عنوان كرد و گفت: اهتمام ويژه مسئولين و دست‌اندركاران كاروان‌هاي راهيان نور به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در طول سفر زائران مناطق عملیاتی نقشی موثر در عمق بخشی و اثربخشی معنوی سفر و انتقال ارزشها و آرمان‌های راستین انقلاب اسلامی به جوانان خواهد داشت./ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار