ستاد مدیریت بحران منطقه 20 به منظور برگزاری مطلوب،پیشگیری و کاهش خسارات جانی و مالی شهروندان در مراسم چهارشنبه سوری اعلام آماده باش کرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه 20 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: ستاد مدیریت بحران منطقه طی جلسه ای با حضور مدیران ادارات سطح شهر،‌به منظور پیشگیری و حل مشکلات احتمالی هماهنگی های لازم را به عمل آورد.

عبداللهی با اشاره به اینکه طی ماههای گذشته جلسات متعددی با اعضای ستاد برگزاری شده است افزود: علاوه بر آماده سازی مراکز درمانی و تانکرهای سوخت، امکانات سازمانهای آتش نشانی،نیروی انتظامی ،‌هلال احمر،‌اورژانس،137 شهرداری،راهنمایی و رانندگی در سطح منطقه استقرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تانکرهای آب،‌و واترجت ها‌،از قبل آبگیری و آماده به کار می باشند، جمع آوری مواد اشتعال زا از قبیل لاستیک های مستعمل،‌جعبه های میوه فروشی،حمل زباله،ضایعات و نخاله را از اقدامات حوزه امور شهری شهرداری منطقه در این روز اعلام کرد.

عبداللهی با اشاره به نقش نیروی انتظامی برای توجیه و آشنا نمودن دانش آموزان با مخاطرات شب چهارشنبه سوری در مدارس اظهار داشت: نیروی انتظامی نقاط حساس و پرخطر را شناسایی و جهت کنترل و جلوگیری از بروز حوادث نسبت به مستقر نمودن نیرو در آن محل ها اقدام می کند.

رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه با بیان اینکه فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های شهروندان به ویژه دانش آموزان از جمله راهکارهای مهم برای پیگیری از وقوع بحران است اذعان داشت: با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و ستاد مدیریت بحران به منظور پیشگیری و کاهش خسارات جانی و مالی و ارتقاء سطح آگاهی شهرندان نسبت به اطلاع رسانی و ترویج و اشاعه فرهنگ ایمنی با تهیه و توزیع بروشور و سی دی آموزشی در سطح منطقه اقدام شده است.

وی بازگشایی مسیرها، گشت زنی، و استقرار تیم های اطفای حریق و آماده باشی کامل ادارات و سازمان های ذیربط را از دیگر تمهیدات صورت گرفته برای این مراسم عنوان کرد.

عبداللهی حضور گروههای دوام به عنوان بازوی توانمند شهرداری در این مراسم را از اقدامات مهم ستاد مدیریت بحران عنوان کرد./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار