بيست و پنجمين دوره مسابقات فينال جام حذفي بين تيمهاي استقلال تهران و شاهين بوشهر عصر آخرين پنج شنبه 15 اسفند ماه در ورزشگاه حافظيه شيراز برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران تيم هاي فوتبال و استقلال تهران و شاهين بوشهر به ترتيب با برتري مقابل شهرداري ياسوج و مس كرمان در مرحله نيمه نهايي به عنوان فيناليست هاي جام حذفي باشگاه هاي كشور فردا 25 اسفند ماه بايد به مصاف هم بروند.

*نحوه صعود به فينال جام حذفي

شايان ذكر ا ست تيم فوتبال استقلال در دور نخست جام حذفي 5 بر يك شيرين فراز كرمانشاه را از پيش رو برداشت. سپس در ورزشگاه آزادي و در يك ماراتن 120 دقيقه اي به سختي از سد سايپا مهر كرج با يك گل عبور كرد ولي در مرحله يك چهارم نهايي با 3 گل پرسپوليس را از پيش رو برداشت تا با فتح شهرآورد تهران صعود شيريني به جمع چهار تيم پاياني جام حذفي داشته باشد.

استقلال با پيروزي مقابل شهرداري ياسوج درمرحله نيمه نهايي در ورزشگاه آزادي براي نهمين بار به فينال جام حذفي راه يافت. شايان ذكر است در آن سوي ميدان، تيم فوتبال شاهين بوشهر در مرحله نخست جام حذفي با نتيجه 3 بر يك برابر نيروي زميني پيروز شد و در مرحله دوم، در مشهد با يك گل از سد ابومسلمي گذشت كه ملوان بندر انزلي نايب قهرمان دوره گذشته جام را پيش رو برداشته بود.

در يك مرحله يك چهارم نهايي شاگردان كريمي در غياب مهدي مهدوي كيا، داماش را درگيلان با نتيجه 2 بر يك شكست داده تا به جمع چهار تيم پاياني جام راه يابند و با پيروزي مقابل مس كرمان، به ديدار نهايي جام حذفي راه يابند.

*حسرت قهرماني يا ششمين جام

در اين گزارش آمده است تيم فوتبال استقلال پس از چهار سال ديگر به فينال جام حذفي رسيد. در فصل 87-86 حريف آبي پوشان درفينال جام حذفي پگاه گيلان بود كه در ديدار رفت استقلال را با يك گل شكست داد اما پيروزي 3 بر صفر در بازي برگشت جام قهرماني را بالاي سرشاگردان قلعه نوعي قرار داد.

البته آن روز در كنار شيريني قهرماني با در گذشت پدر مجتبي جباري همراه شد تا تلخ ترين قهرماني استقلال رقم بخورد.

شايان ذكر است، آبي پوشان بعد از قهرماني در سال 87، چهار سال در حسرت صعود به فينال جام حذفي قرار داشتند، سال گذشته هم تا يك قدمي فينال پيش آمدند اما شكست در انزلي برابر ملوان باعث شده آبي پوشان وداع تلخي با اين مسابقات داشته باشند.

بر طبق اين گزارش، تيم فوتبال استقلال امسال قضيه اش متفاوت است و پرويز مظلومي با بازيكنان مطرحي كه دارد، مي خواهد نخستين جام قهرماني را براي آبي پوشان به ارمغان آورد.

ضمن اينكه در ادوار گذشته اين مسابقات پنج عنوان قهرماني و سه عنوان نايب قهرماني بدست آورده و با كسب جام بيست و پنجم در قهرماني جام حذفي "شش" تاجي مي شود.

در اين گزارش آمده است در آن سوي ميدان، تيم فوتبال شاهين بوشهر تنها نماينده فوتبال بوشهر است كه دراين سالها به فينال جام حذفي صعود كرده است.

در 25 دوره گذشته اين رقابت ها تيمي به نام شاهين كه نماينده اهواز بود، در سال 1367 به فينال صعود كرد كه در آن مسابقه برابر ملوان درمجموع دو بازي رفت و برگشت به تساوي 4 بر 4 دست يافت، با توجه به گل زده درخانه حريف به عنوان قهرماني رسيد.

براساس اين گزارش حالا چين از 23 سال از قهرماني تيم شاهين اهواز، تيم شاهين بوشهر براي نخستين بار به فينال جام حذفي صعود كرده و در انديشه قهرماني و آسيايي شدن است.
اين تيم البته براي قهرماني تيم پرستاره استقلال را پيش رو دارد.

لازم به ذكر است تيم فوتبال استقلال درحالي پا به مسابقات فينال جام جذفي در مقابل شاهين بوشهر خواهد گذاشت كه چند بازيكن اصلي اش در خط مياني را ندارند.

بر اين اساس بعد از مصدوميت آندو تيموريان و مجتبي جباري، كيانوش رحمتي هم به دليل پارگي رباط صليبي قادر به همراهي استقلال درفينال جام حذفي نخواهد بود.

ساموئل هافبك خارجي آبي پوشان هم بعد از بازي با راه آهن تمرين نكرده و اين احتمال وجود دارد كه در فينال جام حذفي بازي نكند.
در آن مدتي ميدان جاسم كرار مهاجم عراقي كه استقلاليها به شرط بازي نكردن اين بازيكن در فينال جام حذفي به حضورش در تيم فوتبال شاهين بوشهر موافقت كردند اما مسئولان شاهين بوشهر بيان كردند كه اگر مصدوميت جاسم كرار برطرف شود از وي در بازي فينال استفاده خواهند كرد.

همچنين شاهين انصاريان به دليل مصدوميت و نظر زاده را به علت محروميت در اختيار ندارد براساس اين گزارش تيم فوتبال شاهين بوشهر در حالي بازي فينال جام حذفي را مقابل استقلال بازي مي كند كه به خاطر مشكلات مالي دچار بحران شده و به گفته بازيكنان مسئولان شاهين هيچ اقدامي براي همه اين بازي سرنوشت ساز كه جز مهمترين رويداد ورزشي بوشهر نكردند.

لازم به ذكر است بازي فينال جام حذفي ابتدا قرار بود روز 9 اسفند ماه برگزار شود كه با اعتراض آبي پوشان به خاطر بازي در ليگ قهرمانان آسيا، عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ سابق زمان اين بازي را روز پنج شنبه 25 اسفند ماه قرار دارد.

شايان ذكر است، با توافقات دو باشگاه استقلال و شاهين بوشهر ورزشگاه حافظيه شيراز به عنوان محل برگزاري بازي فينال جام حذفي انتخاب شد اما بعد از اينكه بهروان جايگزين عزيز مجيدي در سازمان ليگ شد به يكباره محل بازي فينال از حافظيه به غدير اهواز تغيير پيدا كرد ولي به خاطر عدم رضايت باشگاه شاهين بوشهر، مسئولان فدارسيون فوتبال تصميم گرفتند كه بازي فينال حذفي در همان ورزشگاه حافظيه شيراز برگزار شود.

لازم به ذكر است فيروز كريمي بعد از عملكرد ضعيفش در شاهين بوشهر چايش را به حميد درخشان داد و بايد ديد اين مربي با حضور مجددش مي تواند نخستين قهرماني درجام حذفي را براي بوشهري ها به ارمغان آورد يا نه؟

گفتني است استقلال با پنج قهرماني و سه نائب قهرماني، پرسپوليس با تيج قهرماني و يك نائب قهرماني، ملوان به سه قهرماني و چهار نائب قهرماني، سپاهان اصفهان با سه قهرماني و ذوب آهن اصفهان با دو قهرماني و يك نائب قهرماني، رده هاي اول تا پنجم برترين هاي اردوار گذشته جام حذفي را از آن خود كرده اند./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار