فرمانده رئیس پلیس راه کشور اعلام کرد: در ایام تعطیلات نوروزی هزار خودرو نامحسوس پلیس تخلف رانندگان را ثبت می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سرهنگ محمدرضا مهماندار فرمانده رئیس پلیس راه کشور در برنامه گفتگو ویژه خبری امشب با بیان اینکه بارش سنگین برفی که از روز گذشته در معابر اصلی اتفاق افتاده است، گفت: این بارش سنگین اکثر معابر اصلی و شریانی کشور را مسدود کرده که بر همین اساس همکاران پلیس از ظهر امروز تمام راه ها را باز کردند و در حال حاضر تمام راه های شریانی باز است و عبور و مرور در آن جریان دارد.

وی افزود: ورودی شهر مقدس مشهد با ترافیک نیمه سنگین و همچنین محور هراز به فیروز کوه به علت بارش برف ترافیک نیمه سنگینی را در پی دارد.

مهماندار اظهار داشت: هم اکنون بارش برف از نیمه غربی کشور خارج شده و وارد شمال شرق کشور شده است و اکثر سطح جاده به علت بارش برف همچنان لغزنده است که باید رانندگان با سرعت مطمئن حرکت کنند.

*امشب زمان مناسبی برای سفر نیست

فرمانده رئیس پلیس راه کشور اضافه کرد: با توجه به وضعیت جوی و احتمال بارش برف برای برخی مناطق کشور امشب زمان مناسبی برای آغار سفر نیست و رانندگان می تواند با کسب اطلاعات بیشتر نسبت به سفر برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

سرهنگ مهماندار اظهار داشت: رانندگان باید در سفر  سرعت را رعایت کنند سرعتی که براساس توانایی راننده و نوع وسیله و ایمنی جاده و موقعیت جاده تعیین می شود.

وی ادامه داد: رانندگان هرجا احساس خطر کنند باید احتیاط کرده و تجهیزات زمستانی را همراه خود داشته باشند.

مهماندار تاکید کرد: به همراه داشتن سوخت مناسب قبل از رسیدن به گردنه برف گیر از جمله مواردی است که آن را باید رعایت کرد.

*اطلاع رسانی دقیق، مسافران را هدایت می کند

مهماندار در ادامه با بیان اینکه در طرح نوروزی به دلیل آنکه با حجم زیادی از سفر مواجه هستیم؛ گفت: در سال های اخیر به ویژه امسال هماهنگی خوبی بین دستگاه های مختلف به عنوان متولی ایمنی در جاده ها ایجاد شده است به طوری که پلیس راه،نیروی انتظامی،سازمان راهداری،اورژانس و امداد خودرو در راس خدمات هستند.

فرمانده پلیس راه کشور اعلام کرد: کمیته عملیات و اجرا مقررات که زیر مجموعه کمیسیون ایمنی راه ها است تشکیل شده و پانصد هزار نفر در مجموعه راه امدادی خدمات رسانی می کنند.

وی با اشاره به بحث پیش بینی پذیری و پیش بینی پذیری ترافیک گفت: در این 2 بخش ما سعی داریم شرایطی را برای مردم و مسافران ایجاد کنیم تا آگاهی لازم برای سفر خود داشته باشند و همچنین سعی کردیم اطلاع رسانی دقیقی به مردم ارائه کنیم تا مردم سفر خود را مدیریت کنند.

*ثبت تخلف با هزار خودرو نامحسوس

مهماندار در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای مهم در جاده های کشور استفاده از ابزار الکترونیکی است، گفت: در 2 یا 3 سال اخیر محورهای اصفهان به شیراز،محور تهران به مشهد همچنین محور فیروز کوه به هراز زیر بار استفاده از تجهیزات الکترونیکی قرار گرفته است.

وی ادامه داد علاوه بر آن دوربین های ثبت سرعت نیز در جاده ها توسط همکاران ما مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین دوربین های سیار تخلفات رانندگان را کنترل می کند.

مهماندار افزود: ما در 2 بخش از پلیس نامحسوس استفاده می کنیم که شامل 1000 خودرو نامحسوس است و همچنین استفاده از بازرسان افتخاری از دیگر مباحثی است که شامل استفاده از ظرفیت مردمی برای ثبت تخلفات است.

*محدودیت تردد برای وسایل نقلیه سنگین در ایام نوروز

مهماندار اظهار داشت: به منظور افزایش ایمنی در جاده های کشور محدودیتی برای تردد وسایل نقلیه سنگین در نظر گرفته شده است به طوری که عبور کامیون در محور هراز در ایام نوروز ممنوع شده و همچنین عبور تریلرها در محور فیروز کوه و عبور تانکرهای سوخت رسانی در محور خوزستان از موارد دیگری است که در ایام نوروزی تردد آنها محدود می شود.

مهماندار خاطر نشان کرد: به همراه داشتن برگه معاینه فنی برای تردد خودروها و برگه بیمه نامه شخص ثالث برای رانندگان در هنگام سفر الزامی است و کسانی که جز متخلفان حادثه ساز همچون سبقت گرفتن،سرعت زیاد و حرکات مارپیچ هستند نمره منفی در کارنامه رانندگی خود ثبت می کنند و در صورت اخذ تخلف نمره منفی 30 از سه ماه رانندگی محروم می شوند.

وی یاد آور شد: در ماه اول امسال کاهش 3000 هزار نفری تلفات رانندگی را در کشور داشتیم این در حالی است که تعداد خودروهای تولید شده در سال جاری به 1 میلیون 600 هزار خودرو و همچنین تعداد 1 میلیون و 500 هزار راننده جدید وارد چرخه رانندگی شده اند./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار