هفتمین دوره از جشنواره موسیقی نواحی ایران با وقفه ای نزدیک به 7 سال، از جمله اتفاقات مهم و تاثیر گذار عرصه موسیقی در بهار سال 90 بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران هفتمین دوره از جشنواره موسیقی نواحی ایران با وقفه ای نزدیک به 7 سال، از جمله اتفاقات مهم و تاثیر گذار عرصه موسیقی در بهار سال 90 بود.

تعداد زیادی از اهالی موسیقی نواحی کشورمان، برای نخستین بار بود که در جشنواره ای شرکت می کردند و این اتفاق جنبه های مثبت بسیاری در بر داشت.

هفتمین جشنواره موسیقی نواحی کشور از 24 تا 28 اردیبهشت در تهران وکرمان برگزار شد و از جمله ویژگی های در خور توجه این جشنواره می توان به اجرای برخی نوازندگان کشورهای هم مرز با شمال ایران و همچنین برگزای نشست های تخصصی در طول برگزاری این جشنواره بود.

یکی از مهمترین رخدادهای بهار 90 می توان به انتصاب رسیدن سید محمد میر زمانی به عنوان مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد که این انتصاب از جانب محمد شاه آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت.

از جمله آلبوم های موسیقی که در فروردین و اردیبهشت سال 90 روانه بازار موسیقی شد می توان به آلبوم بی واژه به خوانندگی محمد اصفهانی در اردیبهشت 90 ، منورها کن به خوانندگی مهدی یراحی در فروردین 90 و توهم به خوانندگی نیما مسیحا در فروردین سال 90 اشاره کرد./م/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.