يكي از شايع ترين بيماري هاي قلبي و عروقي تنگي عروق كرونر است كه ميانسال ها در كشور بيشترين سهم را از اين بيماري به خود اختصاص داده اند.

مسعود اسلامي، متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:شايع ترين مرگ و ميرها مربوط به بيماري هاي قلب و عروق است كه تنگي عروق كرونر بيشترين آمار را به خود اختصاص داده و اين امر ناشي از تنگي عروق قلب است.
وي اظهار داشت: معمولاً در بيماري تنگي عروق كرونر رسوب چربي در جداره عروق اتفاق مي‌افتد كه منجر به تنگ شدن رگ هاي قلب و نرسيدن خون به قلب است كه اين بيماري وابسته به سن است كه هرچه سن بالاتر برود بيشترين اتفاق مي افتد.
وي به سن شروع اين بيماري در كشور اشاره كرد و افزود: شروع اين بيماري در كشور ما در سنين ميانسالي 40 تا 60 سال است ولي اين بيماري در كشورهاي ديگر در افراد مسن‌تر ديده شده است.
اسلامي خاطرنشان كرد: تشخيص و درمان اين بيماري در كشور ما چندان اهميت و جايگاهي پيدا كرده است.
متخصص قلب و عروق در خصوص استفاده از استنت در عمل هاي قلب و عروق اشاره كرد و گفت: قراردادن استنت در مواردي كه پزشك متخصص تشخيص مي‌دهد جنبه ضروري دارد و نقش حياتي را دنبال مي‌كند كه نجات بيمار و كاهش علائم بيماري را به دنبال دارد و زماي مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه درمان دارويي موثر نيست./ط

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار